Tüm GTA oyunları ile karşınıza çıktığımız bu yazımızda, aslında sizin oylarınızla bugüne kadar çıkan en iyi GTA oyununu belirlemeye çalışacağız. Böylece küçük bir GTA tarihi gezisi de yapmış olacağız.
Anketimizde sevdiğiniz ya da sevmediğiniz oyunları isimlerinin hemen yanında yer alan ok işaretlerine göre oylamanız gerekiyor: Böylece artı oy veren oyunlar yukarıya, eksi oy verilen oyunlar ise listede aşağıya doğru ilerleyecekler.
Bildiğiniz üzere ilk GTA oyunu 1997 yılında yayınlanmıştı. Son olarak GTA 5 karşımıza çıkmıştı ve oyun 2013 yılında piyasaya sürülmüştü. Hemen aşağıda yer alan ankette oylarınızı verdikten sonra, devamında oyunlara dair kısa bilgileri okuyabilirsiniz.
Not: Anketin açılma hızı internet bağlantınıza göre değilebilir. Bu sebeple aşağıda yer alan başlığın altında anketi görene kadar beklemelisiniz.
İlginizi çekebilir: GTA 6 fragmanı çok yakında yayınlanabilir
Tüm GTA oyunları arasında hangisi en iyisiydi?
Tüm GTA oyunları ile GTA Tarihi
Grand Theft Auto (PC, PS)
Orijinal Grand Theft Auto, 1997’nin sonlarında PC’de piyasaya sürüldü. O günlerde bile, oyunun yukarıdan aşağıya, 2D grafikleri nispeten ilkeldi. Karakteriniz ve bölümleri dolaşan diğer insanlar garip bir şekilde tasarlanmışlardı.
Silahlardan ateş ettiğiniz mermiler, 8 bitlik bir Nintendo’daki birinci nesil atıcı gibi hızlı hareket eden noktalar olarak çizilmişti. Ölüler yere düşer ve çevreye kan akardı; ama ölen insanlardan daha çok ezilmiş böceklere benziyorlardı. Oyunda konuşma da yoktu. Tanıştığınız ve konuştuğunuz karakterler, yüksek sesle çalınan bir ses kaseti veya vinil kaydı gibi görünen Sims benzeri anlamsızca kelimeler söylüyorlardı.
Grand Theft Auto: London 1969 (PC, PS)
Grand Theft Auto sonunda orijinal Sony PlayStation’a doğru yol aldı ve Londra 1969 adlı bir genişletme paketi piyasaya sürüldü. Başlıktan da anlaşılacağı gibi, Grand Theft Auto: Londra 1969 seriyi farklı bir zaman dilimine ve ortama taşıdı.
Ancak oyunda yolun sol tarafında sürüş dışında pek bir şey değişmemişti. Yukarıdan aşağıya grafikler de aynıydı, kariyerimizde merdiveni tırmanmak için hala büyük suç patronları için önemsiz işler yapıyorduk. Tüm bu değişimler, oyunu ortalamadan yukarıya çıkaramamıştı.
Grand Theft Auto 2 (PC, PS, DC)
Grand Theft Auto 2 aslında müthiş bir devam oyunu değildi; buna rağmen serinin bugüne kadar gelmesi için yeteri kadar iyiydi.
İkinci oyunun en dikkat çekici tarafı ise iki çete arasında diplomasi yapmanız gerekliliğiydi. İlk çetenin görevlerini yaptığınızda ikinci çete çok kızabiliyor ya da tam tersi gerçekleşebiliyordu. Bu sebeple sürekli denge hanlinde hikayenizi devam ettirmeniz gerekiyordu.
Hala iki boyutlu ve üstten bakan şekilde hazırlanan oyun, buna rağmen silah satın alma ve geliştirme gibi detaylarıyla serinin devamına aslında ışık tutuyordu.
Grand Theft Auto III (PC, PS2, XB)
Rockstar Games için asıl değişim GTA 3 ile başlamıştı. Seriyi üç boyutlu tasarıma taşıyan şirket, başarılı oynanışı da buna ekleyince, ortaya inanılmaz bir iş çıkarmıştı.
Bu değişim aslında serinin tam da aradığı şeydi: Daha kişisel deneyim ve aksiyonun içerisinde olmak. İzometrik bakış açısında oyuncular aksiyondan ve hikayeyi içselleştirmekten uzakta kalıyorlardı. Bunu değiştirmenin tek yolu, karaktere daha da yaklaşmaktı.
Ortam sadece Liberty City ile sınırlıydı, ancak yeni bakış açısından, kasaba yepyeni bir his aldı ve oyuncuları keşfetmeye teşvik etti. Önceki iki oyundaki şehirlerin döşenmiş, tekrarlanan görünümü ile karşılaştırıldığında, Grand Theft Auto III’teki Liberty City gerçek, organik bir yer gibi hissetti. Okunacak komik tabelalar, stadyumlar, kumarhaneler gibi benzersiz binalar vardı.
Şehir, oyunu yeterince uzun süre oynayanların haritayı kullanmadan yer işaretleriyle dolaşabileceği şekilde tasarlanmıştı. Gündüz ve gece döngüsünün kullanılması da atmosfere katkıda bulundu ve oyuna daha gerçekçi bir his verdi. Oyunda lisanslı müzik ve konuşma da vardı. Aslında, geliştiriciler Michael Madsen, Joe Pantoliano ve Kyle MacLachlan gibi ünlü ses aktörlerini oyunun cutscenes’lerine daha profesyonel bir hava vermek için kullandılar.
Bunun dışında ilk oyunların temeli aslında değişmemişti. Keşfedecek devasa bir şehir, serbestçe dolaşma ve çeşitli görevlerine yerine getirme gibi detaylar korunmuş, iyileştirilmişti.
Grand Theft Auto: Vice City (PC, PS2, XB)
Grand Theft Auto: Vice City, franchise’ı selefinin yaptığı gibi temelden değiştirmedi. Bunun yerine, oyun zaten her ikisini de rezerve eden bir seriye daha fazla stil ve heyecan kattı. Yine de Vice City’nin imza özelliği tartışmasız onun şaşırtıcı müziği olmuştu. 80’li müzisyenlerden düzinelerce parça Michael Jackson, Herbie Hancock ve Frankie Goes to Hollywood gibi oyuna dahil edilmişti. Radyoda Flock of Seagulls’ “I Ran” çalarken, polisi atlatmaya çalışmak oldukça eğlenceliydi. Herhangi bir arabanın içindeki radyo istasyonlarını kolayca değiştirebilir ve sadece müziğin değil, aynı zamanda DJ’lerin komik yorumlarının keyfini çıkarabilirsiniz.
Oyunun güzel tarafı sadece müzikleri değildi: Tommy Vercetti karakteri ve karakterin hikayesi oldukça ilginçti. Ortaya çıkan karakterin akılda kalıcılığı bir yana, hareketleri ve tarzı çok sevilmişti.
Grand Theft Auto: San Andreas (PS2)
San Andreas’ın diğer oyunlardan farkı haritayı büyütmesiydi. Liberty City ve Vice City, sadece bir şehirde geçen oyunlardı. San Andreas ise temelde Kaliforniya eyaletini tamamen kapsıyordu.
Oyun aslında üç farklı şehir içeriyor. Oyuncular oyuna Los Santos (Los Angeles) gettosunda başlıyor ve sonunda San Fiero (San Francisco) ve Las Venturas’a giriyorlar. San Andreas’taki her şehir, üzerinde bulundukları gerçek şehirlerden esinlenerek kolayca tanınabilir yerler içerir. Los Santos’taki Watts Kulelerine benzeyen anıtlar, San Fiero’daki büyük köprüler ve Las Venturas’taki şeridi kaplayan lüks casinolar göreceksiniz.
Grand Theft Auto IV (PS3, Xbox 360, PC)
2008 yılında yine Rockstar Games tarafından geliştirilen oyun, ABD’nin doğu tarafına geçmişti. New York’un birebir haritası üzerine kurulmuştu. Yine de oyunun New York’ta geçtiğini dile getirmeyen Rockstar, Liberty City ismini verdiği hayali şehri hedefine koymuştu. Liberty City, yukarıda da bahsettiğimiz gibi ilk olarak GTA 3 ile oyuncuların karşısına çıkmıştı.
Oyunda, Niko Bellic adında Doğu Avrupa’da cereyan eden bir savaştan gazi olarak kurtulan Sırp uyruklu birinin kimliği üstlenilmektedir. Niko, Amerika Birleşik Devletleri’ne Amerikan Rüyası’nı yaşamak için gelmiş; fakat çabucak çete yapılanmalarına, suçlara ve yolsuzluklara karışmıştır. Serinin diğer oyunları gibi GTA IV de yarış ve üçüncü şahıs nişancı tarzı ile “özgür dünya” adlı oynanılabilirlik özelliklerini sunan bir oyundur. Özgür dünya; oyuncuların oynama deneyimini daha çok kontrol etme olanağını sağlamaktadır. GTA IV, serideki oyunlar arasında çevrimiçi çok oyunculu mod ve içersinde 15 farklı oyun türü içeren ilk oyundur.
Grand Theft Auto V (PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PC)
Grand Theft Auto V (kısaca GTA V veya GTA 5), Rockstar North tarafından geliştirilen ve Rockstar Games tarafından yayımlanan açık uçlu aksiyon-macera tarzı video oyunu. Grand Theft Auto serisinin beşinci oyunudur. 17 Eylül 2013 tarihinde PlayStation 3 ve Xbox 360 için piyasaya çıkmıştır.[ Oyunun grafikleri güncellenmiş yeni nesil sürümünün PlayStation 4 ve Xbox One için 18 Kasım 2014 tarihinde, Windows için 14 Nisan 2015 tarihinde piyasaya çıkmıştır.
Oyun Kaliforniya eyaletinin güneyini temel alarak oluşturulmuş olan San Andreas eyaletinde geçmektedir. San Andreas, büyük ölçüde Los Angeles şehrine dayanılarak oluşturulmuş olan Los Santos adlı şehirden (GTA San Andreas oyunundakinin güncellenmiş hali) ve büyük kırsal alanlardan oluşmaktadır.[12][13] Seride bir ilk olarak oyunda üç ana karakter bulunmaktadır: Michael De Santa, Trevor Philips ve Franklin Clinton. Oyunun bütçesi 170 milyon sterlindir. Kasım 2017 tarihi itibarıyla yaklaşık 85 milyon kopya satarak ABD’de en çok satılan ve kâr elde oyun olmuştur.