Geliştirici Naughty Dog, The Last of Us Part 1 oyununun neden The Last of Us Part 2 mekaniklerini içermediği yönündeki merakı giderecek bir açıklamada bulundu. Detaylar haberimizde.
İlginizi Çekebilir: The Last of Us Part 1 Esasen PC Kullanıcılarına Hitap Edecek
The Last of Us Part 1, The Last of Us Remake adıyla ortaya çıkmıştı. Jason Schreier tarafından hazırlanan raporda, The Last of Us Part 2 motorunun kullanılmakta olduğu ve DualSense kolunun dokunsal geri bildirim ve uyumsal tetikleyiciler ile PlayStation 5 konsolunun gücünden de sonuna kadar istifade edileceğini ortaya koymuştu. Dahası ise devam oyun oyunundaki animasyonların ve oynanış mekaniklerinin de The Last of Us Remake oyununa aktarılacağı söylenmişti.
Ne var ki yeniden yapım olduğu söylenen oyun, Part 1 adıyla duyurulmuştu. PC ve PlayStation 5 için temelden yeniden yapılan oyun için raporda bahsedilen detayların büyük bir kısmı onaylanmıştı. Onaylanmayan kısım ise devam oyununda kullanılan oynanış mekanikleriydi ve bu da genel olarak oyuncuların tepkisini çekmişti. Zaten Naughty Dog da bu bağlamda oyunu bir ‘yeniden yapım’ olarak nitelendirmekten her seferinde kaçınmıştı. Peki oynanış mekanikleri açısından yenilenmiş oyunda, neden The Last of Us Part 2 mekaniklerini göremedik?
The Last of Us Part 1, Part 2’nin Mekaniklerini Neden Sunmadı?
Oyunun çıkışından önce PlayStation Twitter hesabı üzerinden yayınlanan ve revize edilmiş görsellere ve oynanışa derinlemesine bakışın atıldığı videoya yapılan geri dönüşlerden birine geri dönüş yapan Kıdemli Çevre Kaplaması Sanatçısı Jonathan Benainous, orijinal oyunun esasen bu şekilde planlanmadığı için yüzüstü yere uzanmanın oynanışa ve çatışma alanına olumsuz yönde etki edeceğini söylemişti.
Part 1 oyununun sıfırdan yapılmış olması düşünüldüğünde, elbette kabul edilebilir bir geri dönüş olmadığı ortada. Ancak daha sonradan detaylı bir açıklamada bulunan Oyun Yönetmeni Matthew Gallant, sakınmanın ve yüzüstü yere uzanmanın Ellie karakterin çatışma stilinin bir parçası olduğunu ve Part 1’e dahil edilmesinin gerilimin büyük ölçüde azaltacağını dile getirdi.
“The Last of Us Part 1 için sakınmayı ve yüzüstü yere uzanmayı düşündüğümüzde, bu oyunu yaparken muhafaza etmeyi istediğimiz en önemli şey Joel olarak oynama hissiyatıydı ve aslında sakınma ve yüzüstü yere uzanma eklentisi farklı bir amacın peşinden gitmeydi. The Last of Us Part 2’de, Ellie olarak oynadığınızı hissetmenizi istedik. Düşmanlarınızın önüne geçmek için kullanabileceğiniz çok farklı yetenek ve teknik setleri olan bir kadın. Ellie gibi hissettirmek için görüntünün o tarafını istedik ve Joel’un da Joel gibi hissettirmesini istedik.”
Açıklamanın devamında Part 1’in bütünlüğü koruyacak şekilde tasarlandığını ve Tıkırdayanlar ile başa çıkabilmek için bir sürü farklı stratejinin olduğu söyleyen Gallant, sakınmanın hem düzeni bozacağını hem de gerilimi azaltacağına dikkat çekti. Gerçekten hayranlık uyandırıcı bir deneyimi riske atmayı istemedikleri için Part 2’nin mekaniklerini aktarmayı uygun bulmamışlar.