Meğerse The Day Before’un perde arkası geliştiriciler için tam anlamıyla bir cehennem hayatıymış. Gazeteciler tarafından yapılan açıklamalar doğrultusunda, skandal detaylar ortaya çıktı.
İlginizi Çekebilir: The Day Before Kodları Karaborsaya Düştü
Duyurulmasından bu yana hem oyuncuların aklında hem de sektörde yer edinmişti, The Day Before. Ne var ki bu daha çok kafalarda oluşan soru işaretleri ve olumsuz izlenimler ile olmuştu. Sürekli olarak ertelenen ve oynanış videoları ile pek de ilk fragmanındaki gibi görünemeyen devasa çevrimiçi çok oyunculu hayatta kalma oyunu, Kasım ayı içerisinde de Erken Erişim aşaması ile satışa sunulmuştu.
Steam mağazasında vuruş hissiyatı, görselliği, genel oynanışı ve teknik sorunları ile yoğun eleştiri yağmuruna tutulan The Day Before, bir haftasını doldurmadan satıştan kaldırılmış ve hatta geliştiricisi de kepenk indirmişti.
The Day Before’un Perde Arkası Ortaya Çıkartıldı
Oyunun ve geliştiricisinin başına gelenlerin ardından, yaşanan kaosun derinliklerine inmeyi hedefleyen gazeteciler on altı eski çalışan, bir gönüllü ve yedi Mytona çalışanı ile konuşabilme fırsatı bulmuşlar.
Söylenenlere göre ilk etapta The Day Before, kış teması ile karikatürize edilmiş görselliğe sahip küçük ölçekli bir hayatta kalma oyunu olacakmış. Ne var ki sonradan, yöneticilerin kararları doğrultusunda 180 derece dönüşün yaşandığı ama geliştiricilerin orijinaline göre daha gerçekçi görseller ve devasa alanla sunan versiyona geçiş epey sancılı olmuş. Bu noktada, geçişin sağlıklı olabilmesi için gereken sürenin de tanınmadığı söyleniyor.
Edinilen diğer bilgilerde, yöneticilerin ani karar değişikliklerine gittikleri de bulunuyor. Öyle ki, geliştirilme aşaması devam eder iken, Baldur’s Gate 3, GTA Online ve Hogwarts Legacy dahil kısa sürede trend olan oynanış mekaniklerinin ve özelliklerin The Day Before oyununa aktarılması da istenmiş. Dahası ise bu taleplerin çoğu stüdyo kurucularından gelmiş. Aynı şekilde geliştiriciler üzerindeki yoğun baskı da.
Elbette skandallar bunlar ile sınırlı da değil. İşten kovmalar ile geliştiriciler motive edilmeye çalışılır iken, oyun için kullanılacak ses kayıtlarının kalitesinin düşük olması durumunda kesilen para cezaları, sektörde ‘crunch’ olarak bilinen ve alınan maaşa karşılık olarak olması gereken daha fazla çalışmak da gelen bilgiler arasında. Hatta geliştiriciler, 1.5 yıldan fazla bir süre on altı saat çalıştıklarını, Cumartesi günleri izinli olamadıklarını ve yemek ve duş almak için ricada bulunmuş olduklarını da söylüyorlar.
Sizin de gördüğünüz üzere, her ne kadar tanıtımlarda ekip için ‘büyük aile’ kavramı kullanılmış olsa da perde arkasının son derece karanlık olduğunu görülebiliyor.