Massive Entertainment tarafından söylenene göre, Star Wars Outlaws itibar sistemi içerecek. Bu sistem, topluluklar ile olan etkileşimimizi ve açık dünyadaki etkinlikleri etkileyecek. Detaylar haberimizde.
İlginizi Çekebilir: Star Wars Outlaws ile Son Oyunlardaki Sistem Devam Edecek
Hatırlayacağınız üzere Ubisoft, Far Cry 6 oyununda şöhret sistemi kullanılmıştı. Buna bağlı olarak, Anton Castillo güçlerinin size karşı yaklaşımı değişiyordu. Yani şöhretiniz ne kadar yüksekse, gittiğiniz her yerde sizi tanıyorlar ve kısa sürede de çatışmalar baş gösteriyordu. Şimdi bunun bir benzeri, Massive Entertainment tarafından geliştirilen oyunda kullanılacak. Game Informer tarafından yaratıcı yönetmen Julian Gerighty ile yapılan röportaj sırasında söylenene göre, Star Wars Outlaws itibar sistemi ile oyunculara sunulacak.
Star Wars Outlaws İtibar Sistemi Detayları
Gerighty, Star Wars Outlaws oyununda bize sunulacak olan açık dünyada dinamik olarak karşımıza çıkacak olan çok çeşitli etkinliklerin olacağını da söylüyor: “Açık dünyayı, etkinlikleri ve o etkinliklerin birbirleriyle nasıl etkileşimde olacaklarını etkiliyor. Bir İmparatorluk kontrol noktası, durmadan geçmeye çalışırsanız, sizi durdurmaya çalışacaklar. Yolda sizi soymaya çalışacak gemi soyguncuları veya korsanlar olacak. Tabiatı yaratmak için ortaya çıkan çok şey, o tabiatta yol ağı ve o tabiatı zenginleştiren canlı dünya etkinlikleri var.”
Farklı topluluklar ile olan itibarımız, açık dünyada karşılaşacağımız etkinlik türlerini ve nasıl sonuçlanacaklarını da etkileyecekmiş. Ayrıca bu etkinliklerdeki eylemlerimiz, farklı toplulukların gözündeki duruşumuzun değişmesine de yol açacakmış.
Senaryo boyunca pek çok farklı topluluk ile yollarımız kesişecek. Her birinin de kendisine özgü gücü ve zorlukları olacak ve bu noktada da itibar sistemi devreye giriyor. Mesela Pykes ile aramız iyiyse ve bir şekilde kurdukları pusuya düşersek, geçmemize izin verebileceklermiş. Ancak Pykes ile Crimson Dawn çatışma halinde iken araya girer ve taraflardan birine yardım edersek, itibarımız diğer taraf açısından olumsuza düşebilecekmiş.
Eğer bir topluluk ile ilişkimiz son derece iyi bir seviyedeyse, özel anlaşmalar, görevler, satıcıların ellerindeki malları daha uygun fiyatlara almak ve topluluğun şehirlerin içindeki hisarlar dahil kontrolü altındaki pek çok bölgeye ulaşabilmek de mümkün olacakmış. Hatta bu bölgelerdeki içi işimize epey yarayacak değerli materyaller veya nesnelerin bulunduğu mahzenlerine inebilmek de mümkün olacakmış. Elbette bunun yolu zorla girmekten geçiyor.
Diğer yandan, eğer bir topluluk ile itibarımız son derece kötü durumda ise işler o zaman zora girmeye başlayabilir. Çünkü, yaratıcı yönetmen Julian Gerighty tarafından söylenene göre, itibarımızın kötü olduğu topluluklar peşimize suikastçı takacaklarmış. Yani bir nevi başımıza ödül konulmuş gibi olacakmış.