Eğer Jun Takeuchi devreye girmeseymiş, Resident Evil 7 çok farklı bir oyun olarak karşımıza çıkabilirmiş. Yayınlanan yeni bir video ile ortaya çıkan detaylar haberimizde.
İlginizi Çekebilir: Resident Evil 9 Detayları Sızdırıldı
Hayatta kalma-korku türünün yaratıldığı Alone in the Dark serisinin büyük esin kaynağı olduğu Resident Evil, şu anda oyun dünyasının en değerli ve önemli markaları arasında yer alıyor. Shinji Mikami tarafından sarf edilen yoğun çabaların ardından ikna olan Capcom, orijinal oyun için yeşil ışığı zor da olsa vermişti. Şimdi ise Japon oyun devi için en büyük gelir kaynaklarından bir tanesi konumunda bulunuyor.
Özellikle Resident Evil 5 ve Resident Evil 6 ile iyice aksiyona kayılmasının ardından, seri Resident Evil 7: Biohazard ile köklerine dönmüştü. Ne var ki tarihinde ikinci dönüm noktası olan bu oyun, az kalsın çok farklı bir şekilde karşımıza çıkabilirmiş.
Resident Evil 7, Nasıl Bir Oyun Olacaktı?
Biohazard Youtube kanalı üzerinde, Resident Evil yaratıcısı Shinji Mikami ile Jun Takeuchi’nin serinin geçmişine dönük olarak söyleşi yaptıkları yeni bir video yayınlandı. Bu videoda Takeuchi tarafından söylenene göre, Resident Evil 7 çalışmaları başladığında, korkunun ne olduğuna dair tartışmaya geri dönülmüş ve yönetmen Koshi Nakanishi ile ne yapmaları gerektiği hakkında konuşmaya başlamışlar. Ne var ki o süreçte, Capcom üzerinde de oyuncuların istediği oyunları yapma yönünde bir pazarlama baskısı oluşmuş. Diğer bir deyişle, çevrimiçi çok oyunculu, indirilebilir içerik, canlı servis ve mikro ödemelerden oluşan bir oyun olması isteniyormuş.
https://www.youtube.com/watch?v=j20sx4-yXOQ
Peki Jun Takeuchi, esasen proje dışında iken kadroya nasıl dahil oldu? Yeni yılın ilk iş gününde, Capcom başkanı tarafından ofise çağırıldığını söylüyor. O ara Resident Evil 7 de oldukça kötü bir durumdaymış ve kendisinden ekibe yardım etmesi yönünde bir talimat gelmiş ve bu da projede tam bir dönüm noktası olmuş.
Derhal oyun yönetmeni olarak işe başlayan Takeuchi, ilk iş olarak Capcom tarafından dayatılmaya çalışılan ‘çevrimiçi çok oyunculu, indirilebilir içerik, canlı servis ve mikro ödemelerden oluşan bir oyun’ isteğini engellemek için harekete geçmiş. Çünkü, serinin özünün korku olduğunu ve bahsi geçen elementlerin bununla tamamıyla ters düştüğünü düşünüyormuş.
En nihayetinde başarılı da olmuş ve büyük bir felakete dönüşmek üzere olan Resident Evil 7: Biohazard, bizim bildiğimiz, tek oyunculu ve geleneksel bir korku oyunu olarak karşımıza çıkmış. Geçtiğimiz haftalarda açıklanan rakamlara de göre on bir milyon satış barajını geride bırakmış durumda ve bu da hiç şüphesiz ki Capcom için büyük bir mutluluk kaynağı.