Son yıllarda oyun dünyasını kasıp kavuran yeniden yapım furyasından elbette Resident Evil serisi de nasibini aldı. Pek çok marka ve yapım, geçmiş yıllarda ve hatta çocukluğumuzda tanıdığımız hâliyle kalmamayı tercih edip yeniden cilalanmış şekilde karşımıza çıktı. Birçoğu bu alanda başarısız olsa da aralarında başarılı olan bazı yapımlar da oldu. Resident Evil 2 ve Resident Evil 3 bu noktada gerek serinin hayranları gerek eleştirmenler tarafından olumlu puanlar aldı ve serinin bir diğer oyunu olan Resident Evil 4’ün de yeniden yapım olarak karşımıza çıkmasını sağladı.
Orijinal Resident Evil 4 birçok eleştirmen tarafından tüm zamanların en etkili video oyunlarından biri olarak kabul görmekte, öyle ki oyun Resident Evil markasını yeniden ayağa kaldırmakla kalmayıp,hayatta kalma/korku ve aksiyon türünde âdeta döneminin ustalık işlerindendi. Yine de Resident Evil 4’ü yeniden yapmak, özellikle de daha önce başarı yakalamış bir yapımı günümüze uyarlamak oldukça zor ancak Capcom bunu mükemmel bir şekilde yapabileceğini defalarca kanıtladı. Resident Evil 4’ün yeniden yapımı da tıpkı 2 ve 3’te olduğu gibi orijinaline gerektiği kadarı ile sadık kalınmış, oldukça başarılı bir yeniden yapım olmuş.
Capcom’un sağlamış olduğu kod sayesinde oyuna erkenden erişme imkânı yakaladık ve sizler için inceledik. Tüm detaylarıyla Resident Evil 4 inceleme yazımız yayında!
Resident Evil 4 İnceleme
Resident Evil 4’ün hikâyesi Resident Evil 2’deki olaylardan bir süre sonra başlıyor. Leon S. Kennedy özel kuvvetler eğitimi aldıktan sonra başkanın emriyle, bir grup tarikatçı tarafından ıssız bir İspanyol bölgesine kaçırılan kızı Ashley Graham’ı kurtarmakla görevlendiriliyor. Baş karakterimiz Leon, bir yandan Ashley’i kurtarmaya çalışırken, diğer yandan tehlikeli bölgede bulunan ve zombilerden daha büyük bir tehdit olan şeyi ortaya çıkarmaya çalışıyor.
İlginizi Çekebilir: Hogwarts Legacy İnceleme
Resident Evil 4’ün hikâyesine yeniden yapımda çoğunlukla dokunulmamış. Hikâyede yapılan az sayıdaki değişiklik, orijinal hikâyedeki bazı yan karakterleri daha fazla keşfetmemize ve tanımamıza olanak tanırken genel anlatıyı da birçok ölçüde geliştiriyor. Oyunun bu noktada orijinalinde mükemmel bir şekilde sadık kalmayı başardığını söyleyebilirim.
Oynanış Mekaniklerindeki Yenilikler
Alışılagelmiş oynanış mekanikleri de orijinaline sadık kalınmış ancak yeniden yapımda büyük iyileştirmeler yapılmış. Leon artık nişan alırken hareket edebiliyor ve düşmanlarla mücadele ederken isteğe bağlı gizli yaklaşımlar için çömelebiliyor. Gizlilik, özellikle günümüz oyunları baz alındığında olması gereken bir seçenek ancak düşman yapay zekâsı sizi oldukça hızlı bir şekilde tespit edebildiği için gizliliği çok sık kullanmayı tercih edemedim. Bununla birlikte düşmanlar çok daha agresif tepki veriyor ve bu sefer çok daha akıllılar, genellikle şarjör değiştirmeye karar verdiğiniz anlarda size saldırıyorlar ve sizi araya sıkıştırabilmek adına kalabalık hâlde saldırıları koordine ediyorlar.
Yeniden yapımla birlikte Resident Evil 4, aksiyon ağırlıklı oynanışı tercih eden orijinaline kıyasla odağını daha fazla hayatta kalma korku unsurlarına kaydırıyor. Özellikle orijinal oyunda gerilmediğim ve korkmadığım pek çok sekansta kendimi gerilirken buldum. Korku noktasında hâlâ Silent Hill seviyesinde bir korku yaşadığımı düşünmüyorum ama gerilim konusunda bazı bölümler tüylerinizi ürpertecek cinsten.
Savaşlara Yaklaşımınız Sizin Elinizde
Klasikleşmiş tüccar sistemi de elden geçirilmiş bir şekilde yeniden yapımda yer alıyor ve burada satın alabileceğiniz ve yükseltebileceğiniz silahlar ve cephanelikler yer alıyor. Uzun menzil için keskin nişancılar, yakın menzil için tabancalar ve av tüfekleri ve diğerlerinin yanı sıra yüksek hasarıyla dikkat çeken magnum mermileri en önemli sığınağınız olabilir. Kafa vuruşları, düşmanları sersemletebildiği için hâlâ savaşlarınızda ilk tercihiniz olmalı ve Leon’a tekme atabilmesi için gereken fırsatı tanıyor. Yakın dövüş vuruşları ayrıca düşmanları düşürüyor, böylece onları boyunlarına saplayacağınız bir bıçakla anında öldürebiliyorsunuz. Savaş bıçağınız, yaklaşan saldırıları savuşturabildiği ve hatta ölümcül bir testere saldırısını durdurabildiği için bu sefer daha fazla kullanıma sahip ancak sürekli olarak bakımı ve onarımı yapılması gerekiyor.
Tüm bu küçük ama etkili oynanış iyileştirmeleri Resident Evil 4’ün yeniden yapımında orijinalinden çok daha detaylı oynanış seçeneği sunuyor, böylelikle aynı oyunun sadece ciladan geçirilmiş bir versiyonunu değil, yeni bir oyun oynuyormuş hissiyatını oyuncuya taşıyabiliyor. Bu yeniliklerden bazıları Resident Evil 2’nin yeniden yapımında karşılaştığımız mekanikler olsa da Capcom’un başarılı olduğu noktaları iyi değerlendirebildiğini Resident Evil 4’ün yeniden yapımıyla görebiliyoruz.
Yeni Bölümler, Bulmacalar, Düşmanlar ve Dahası
Orijinal oyundaki tüm önemli mekânlar bu yeniden yapımda da mevcut ancak bazı genişletilmiş bölümler, bulmacalar ve yeni düşmanlar oyuna eklenmiş. Orijinal yapımı daha önce oynamış biri olarak yeniden yapımda bazı labirentlerde, mağaralarda ve kalelerde kaybolurken buldum. Bazı yeni bulmacalar da oldukça kafa karıştırıcı cinsten ve çözmek için ciddi dikkat gerektiriyor. Öyle ki bazıları çevreyi akıllıca kullanıyor ve bu da sizi her zaman çevrenize dikkat etmeye zorluyor.
Orijinal Resident Evil 4’teki en yıldıran şeylerden biri Ashley’i korumanın ve ona eşlik etmenin ne kadar zor olduğuydu. Neyse ki yeniden yapım bu konuda da bazı dokunuşlara imza atmış. Yeni eklenen bir komut Ashley’e siz düşmanlarla uğraşırken geride kalmasını söylemenizi sağlıyor. Düşmanlar hâlâ onu yakalayabiliyor veya hasar verebiliyor ancak oynanış daha iyi kontroller ve daha akıllı yapay zekâ sayesinde orijinali kadar oyuncuyu yıldırmıyor. Keza Leon ve Ashley’nin ilişkisine de yeniden yapımda ekstra özen gösterilmiş. Aralarındaki ilişki âdeta daha ete kemiğe bürünmüş ve daha önceki garip diyebileceğimiz flörtleşmeleri artık yerini daha doğal bir ikili ilişkiye bırakmış.
Capcom Artık Yeniden Yapımın ‘Piri’ Olmuş
Resident Evil 4’ün yeniden yapımı grafik olarak da günümüz seviyesinde. Mekânlar, özellikle de yoğun sis, fırtınalar ve loş ışıklı odalar ve aydınlatmalar mükemmel görünüyor. Capcom’un başarılı motoru, karakterlerin yüz animasyonlarına kadar oldukça iyi iş çıkarmış ve yıllar önce aşina olduğumuz yüzlerin ve sahnelerin günümüze uyarlanmasında en ufak bir yapaylık hissettirmiyor.
Resident Evil 4’ü PC’de deneyimledim ve PC tarafında bariz bir problemle karşılaşmadım fakat oyunun PS5 sürümünde yer yer FPS düşüşü yaşadığını belirtenler mevcut. Bunun yanı sıra oyunun DualSense’in dokunsal geri bildirim özelliğini mükemmel şekilde kullandığı belirtiliyor. İlginç bir şekilde oyunun konsol sürümlerinin PC fiyatından çok daha uygun olduğu göz önüne alındığında eğer konsolunuz bulunuyorsa oyunu konsol üzerinden deneyimlemenizi tavsiye ediyoruz.
İlginizi Çekebilir: Dead Space İnceleme
Özetlemek gerekirse Capcom, Resident Evil 4’te hem orijinaline bu kadar sadık hem de birçok alanda onu gölgede bırakan bir yeniden yapım geliştirmeyi başarmış. Eğer sizde serinin eski oyunlarını zamanında oynamamış ve seriye girmek için fırsat arıyorsanız, Capcom size bu fırsatı âdeta şaşaalı bir kırmızı halı eşliğinde önünüze seriyor. Oyun hakkındaki görüşlerinizi aşağıda yer alan yorumlar sekmesi üzerinden bizlerle paylaşmayı unutmayın sevgili Turuncu Levye takipçileri.
İnceleme
Resident Evil 4
Capcom, yeniden yapım alanındaki becerilerini önceki oyunlarla yavaş yavaş geliştirmiş ve serinin bugüne kadarki en iyi yeniden yapımıyla karşımıza çıkıyor.
ARTILAR
- Geliştirilmiş Oynanış ve Grafikler
- Üst Düzey Sanat Yönetimi
- Hikâye ve Sunumdaki İyileştirmeler
EKSİLER
- Kısmi Ses Sorunları
- PS5’te Yer Yer Performans Problemleri
Resident Evil 4 Fiyatı
En uygun fiyat için pek çok siteden bilgi alıyoruz..