Batman: Arkham Asylum yıllar önce beni dünyanın en iyi dedektifini çevreleyen irfanla sarhoş edecek noktaya getirmişti. Atmosfer olarak Arkham, Batman’in tuhaf ve ayrıntılı tarihini çok iyi yansıtıyordu. DC hayranları için Arkham serisi, referans niteliğindeki koleksiyon ve keşiflerin hazinesiydi diyebiliriz. Marvel’s Avengers geçen yıl piyasaya çıktığında da aynısı olmuştu. Evrene duyulan sevgim, Marvel’in derinliklerini anlamada benzer bir özlemin kıvılcımlanmasına yardımcı oldu. Peki ya Marvel’s Guardians of the Galaxy? Marvel’s Guardians of the Galaxy İnceleme yazımız yayında!
Marvel’s Guardians of the Galaxy İnceleme
Marvel’s Guardians of the Galaxy olağanüstü bir oyun! Daha da önemlisi, bir Marvel mülkünün yaratıcı, düşünceli bir yorumu olarak tanımlanabilir. Oynadıktan sonra, internet üzerinden bulabildiğim kadarıyla bu ragtag kahraman grubunu daha iyi tanıyabileceğim sayfalara dalmak için sabırsızlanıyorum. Evet, çizgi romanları okumaktan bahsediyorum… Dünyanın beyaz perdede süper kahramanlarla dolup taşmasına rağmen, oyunculara çizgi roman özelliklerine dayanan gerçekten eşsiz ve eğlenceli oyunlar ancak son on yılda lütfedildi.
İlginizi Çekebilir: Back 4 Blood İnceleme
Ama merak etmeyin. Şimdi, Guardians of the Galaxy ile oyuncular kendisini son derece popüler MCU markasından ayırabilen ve dayandığı zengin, resimli dünyayı sevgiyle dönüştürebilen mevcut en iyi çizgi roman oyunlarından birine sahip olabilir. Guardians of the Galaxy’nin üstesinden gelmesi gereken ilk engel, kendisini James Gunn’ın vizyonundan farklı kılmaktı. “Galaksinin Koruyucuları Vol. 1” ve “Vol. 2”, Guardians’ı ilgi odağı haline getiren ve solo “Avenger” öncesi filmlere çok ihtiyaç duyulan kişiliği enjekte eden inanılmaz filmlerdi. Guardians of the Galaxy, ilk ortaya çıkışında MCU’daki muadilinin kes-yapıştır versiyonu olarak alaya alınmıştı. Ancak, hiçbir şey gerçeklerden daha uzak olamaz.
Star-Lord Olarak Liderlik Edin
Guardians of the Galaxy, şimdiye kadar yapılmış en konuşkan oyunlardan biri. Senaryonun kaç kelime ve sayfadan oluştuğunu gerçekten hayal edemiyorum. Bölüm 1’den finale kadar kadar Peter “Star-Lord” Quill, Drax, Gamora, Rocket ve Groot neredeyse hiç durmadan konuşuyorlar. Beş ana karakter arasındaki hızlı atışmalar amansız. Ve bu kelimenin olumsuz bir çağrışımı olsa da, onu doğru bir şekilde tanımlayacak başka bir kelime düşünemiyorum. Sohbetler; keşif, dövüş, it dalaşları ve ölüme meydan okuyan anlardan geçiyor.
İlginizi Çekebilir: Crysis Remastered Trilogy İnceleme
Oyunun açılış bölümünde karakterler arası gözle görülür bir güvensizlik var çünkü Gamora sadece kısa bir süredir ekiple birlikte ve Gamora, Drax’in karısını ve çocuğunu öldüren Thanos’un evlatlık kızı olduğu için bu Drax’in gözünde onu da babası gibi biri olduğu düşüncesini ortaya koyuyor. Peter olarak oyuncular, Gamora’daki gerilimi dağıtma veya güvensizliği ifade etme şansına sahipler. Karakterler arasındaki etkileşim bir bakıma tamamen sizin elinizde. Oyun boyunca oyuncular, birkaç yanıt seçeneği ile konuşma veya sessiz kalma fırsatına sahip oluyorlar.
Aile İçindeki Bağlar
İncelemede oyundaki diyaloglara bu kadar yoğun bir şekilde odaklanmam garip görünebilir, ancak Guardians of the Galaxy ile zamanımın en eşsiz öne çıkan detaylarından biri de buydu arkadaşlar. Guardians of the Galaxy, filmlerden uyarlanmak yerine çizgi romanlardaki olaylar düşünülerek ele alınmış. Thanos tüm evrenin yarısını yok etmiş gibi görünmüyor, Peter’ın babası bir gezegen değil, uzaylı bir varlık ve çevrede başka çizgi romanlarda yazılmış bir dizi karakterler var. Eidos-Montreal, üzerinde çalışabilecekler en doğru kaynağı tercih etmiş. Marvel panteonunda usta olan herhangi bir oyuncu, etrafa atılan isimlerin ve özel isimlerin bir kısmını veya tamamını tanıyacaktır diye düşünüyorum.
İlginizi Çekebilir: Marvel’s Avengers İnceleme
Muhafızların dinamiği ve uyumu çok iyi yedirilmiş. Her şey, oyuna kendi başına bir görünüm kazandıran güzel ayrıntılara sahip gezegenler ve fantastik karakter modelleriyle gerçekleştirilmiştir. Geliştirici stüdyonun oyunu yaparken eğlendiğine eminim. İşi sadece iş olarak görmediklerinin en büyük kanıtı Marvel’s Guardians of the Galaxy. Oyun boyunca, tıpkı gelişime açık insanlar gibi, karakterlerimizin kendilerinin farklı versiyonlarına nasıl dönüştüğünü izliyorsunuz. Mesela Drax, her şeyi kelimenin tam anlamıyla alan ve oldukça şiddetli görünen sert bir adamdan, derin duygular ve acılarla dolu bir yok ediciye dönüşüyor. Roket, karakterinin katmanlarını ortaya çıkarmaya başlayana kadar, görünüşte sebepsiz yere bir pislik olarak, genellikle kötü bir güç gibi davranıyor.
Milano’da Uzayda Süzülürken…
Guardians of the Galaxy’nin belirli bir noktasında, oyuncular anlatının duygusal travma üzerindeki yoğun vurgusunu fark edebilirler. Herhangi bir ortam için, bu, oyunlarda genellikle çok fazla zarafetle ele alınan ağır, ağır bir konudur. The Last of Us: Part 2, travmanın bir insanda bırakabileceği derin yaraları gösterdi gibi hissediyorum. Guardians of the Galaxy, bir karakterin görünüşte aşılmaz bir kayıpla yüzleşmeye başladığı şaşırtıcı derecede rahatsız edici, zor anları vurgulamaktan çekinmiyor.
Guardians of the Galaxy’deki seslendirmeler harika. Roket, MCU’daki muadiline oldukça benziyor ama burada, onunla onlarca saat geçiriyoruz ve bu süre boyunca oyuncuları güldürecek ve itaatsizliği ile onları çileden çıkaracak bir seslendirmeye sahip. Benim için özellikle çarpıcı olan anlardan biri, Gamora’nın arka planıyla ilgili ezici bir ayrıntıyı öğrendiğimizde oldu. Aktris, Gamora’nın sesindeki acıyı, gözyaşlarını tutarak ifade ediyor, sözleri giderek daha da keskinleşiyor, öfke çığlıkları ıstırap ve acıya dönüşürken sesi titriyor. Bazı oyuncular, artık popüler olan bu varlıkların görsel veya sesli yönü konusunda endişe duyabilir, ancak Eidos-Montreal bunları hayal edebileceğim kadar ustalıkla ele almış.
Gürültülü Bir Çalma Listesi!
Peter Quill, Guardians of the Galaxy’nin lideri ve Milano’nun kaptanı olduğu için –Roket’in itirazlarına rağmen– oyuncuların onu yalnızca çatışma içinde ve dışında kontrol etmesi mantıklı. Savaşta oyuncular, temel silahlarını kötülere ateş ederek etrafta koşturabilir ve Peter’ın roket botlarını kullanarak kaçınma ve ulaşılması zor yerlere erişmek için kullanabilir. Peter bir düşmana ne kadar yakınsa, o kadar fazla hasar verebiliyor. Peter olarak, oyuncuların akıllarında taktiksel bir anlayışla savaşmaları gerekiyor. Hikaye ilerlemesi veya kazanılan yetenek puanları yoluyla, Peter ve diğer Muhafızlar, kilidi açılan toplam dört beceriye sahip.
İlginizi Çekebilir: Life is Strange: True Colors İnceleme
Groot, yetenekleri düşmanları tutmaya veya bir grubu havaya uçurmaya odaklandığından, kitle kontrolü görevi görüyor. Drax, düşmanlara geçici olarak sersemleten ve daha fazla hasar için açık bırakan kullanışlı bir karakter. Gamora, bir suikastçı olarak, tekli veya çoklu hedeflerde kullanılabilen yüksek hasarlı saldırılara sahip. Roket ise, sendeleme, hasar ve kalabalık kontrolünün varyasyonları olarak hizmet eden el bombalarını fırlatabiliyor.
Jet Botları Ateşleyin!
Oyuncular tüm becerileri edindiğinde ve Peter’ın ekipmanını tamamen yükselttiğinde, oyunun sonuna doğru bir tekrarlama ve azalan getiri hissi tam güçle gelebilir. Savaş arenaları ayrıca Peter’ın Muhafızları hedef alabileceği etkileşimli parçalar da sunuyor. Mesela Gamora ağır vinçleri keserken ve Groot köklerini bir Dünya parçasına doğru iterken Drax patlayıcı varilleri veya büyük kayaları düşmanlara fırlatabilmekte. Peter’ın zorlu arazide gezinmek, elektrik akışını yönlendirmek veya bir şelalenin Roket’i ıslatmasını engellemek için yoldaşlarını kullanmasını sağlayan çevresel bulmacalar da var.
İlginizi Çekebilir: Aragami 2 İnceleme
Guardians of the Galaxy’de deneyimimden tamamen uzaklaştırmayan ancak birkaç şekilde renklendiren bir dizi görsel ve oyun hatasıyla karşılaştım. Birkaç kez bir kontrol noktasını yeniden başlatmak zorunda kaldım. Bir keresinde de Drax ortadan kayboldu ve bu yüzden bölümde ilerleyemedim. Başka bir zaman, bir düşman ya bir yere sıkıştı ya da hiç ortaya çıkmadı ve beni içinden çıkamadığım bir savaş dizisinde sıkışıp bıraktı. Guardians of the Galaxy, bu küçük sorunlara rağmen, bir çizgi roman serisine dayanan en iyi video oyunlarından biri olarak bizleri selamladı.
Karar? Kader? Keder? NE!
Bence Guardians of the Galaxy en iyi çizgi roman oyunu olabilir. Her yeni bölüm, heyecan verici bir an ya da yeni bir gezegene geçiş ya da yeni bir tehdit sunarken, her zaman o çekirdek, komik kibirini koruyor. Tüm diyaloglar ve görseller oyuncuyu doyuracak nitelikte. GotG, 2021’de Yılın Oyunu için güçlü bir aday. Oyun sürekli olarak Marvel formülünü yaratıcı kullanımıyla harmanlanıyor. Eidos-Montreal, Muhafızlar için Marvel Sinematik Evrenine bağlı olmayan ve kendi başına ayakta durabilen bir vizyon yaratarak imkansızı başardı.
Düşüncelerinizi aşağıda yer alan yorumlar sekmesinden bizlerle paylaşmayı unutmayın.
İnceleme
Marvel's Guardians of the Galaxy
Guardians of the Galaxy, çizgi romanlara dayalı oyunlar için yeni bir standart belirledi ve gelecekte rekabet olsa da bu oyun, türün yeni zirvelere gelebileceğini kanıtlıyor.
ARTILAR
- Hikaye
- Diyaloglar
- Karakter Gelişimi
- Müzikler
- Grafikler
EKSİLER
- Yetenek Ağacı Daha Geniş Tutulabilirdi
- Savaş Sistemi Ucuz Hissettiriyor
Marvel's Guardians of the Galaxy Fiyatı
En uygun fiyat için pek çok siteden bilgi alıyoruz..