Square Enix, Crystal Dynamics ve Eidos Montréal ortaklığında geliştirilen Marvel’s Avengers mercek altında. CD Media Türkiye‘nin katkılarıyla hazırladığımız inceleme yazımızda Marvel’s Avengers oyunu hakkında neler düşündüğümüzü sizlere derinlemesine aktarıyor olacağız. İşte tüm detaylarıyla Marvel’s Avengers İnceleme yazısı!
İlginizi Çekebilir: UFC 4 İnceleme
Marvel’s Avengers İnceleme
Açıkçası Crystal Dynamics ve Eidos Montréal ortaklığında ortaya çıkacak olan Marvel’s Avengers’tan pek bir beklentim yoktu ilk başlarda ama hikaye açılışının (A-Day) bana pompaladığı adrenalin kalbimin biraz da olsun çözülmesine sebebiyet verdi. Gösterilen fragmanlar, beta haftası ve reklam çalışmaları böylesine büyük bir marka için fazlasıyla sönük işleniyordu ki aklımda deli soruların dolaşmasına sebebiyet veriyordu bu süreç.
Stüdyo bu yükün altından kalkabileceğine gerçekten de inanıyor muydu? Sene başında gelmesi planlanan oyun 4 Eylül’e ertelendi ve beklenen o gün en sonunda geldi çattı. Marvel’s Avengers… Peki nasıl bir oyun var karşımızda? Geleceği var mı? Her şey iddia edildiği gibi ”P2W” sistemi üzerinden mi işliyor? Hikayesi tatmin edici mi?
Marvel’s Avengers; Captain America, Iron Man, Hulk, Black Widow ve Thor’un San Francisco’daki yüksek teknoloji ile donatılmış Avengers Genel Merkezini açtıkları A-Day’de başlar. Kutlama, büyük yıkıma yol açan feci kaza (kumpas) sonucu ölümcül bir hâl alır ve yaşanan bu trajedi yüzünden suçlanan Avengers dağılır, Captain America ise hayatını kaybeder.
Bundan tam beş yıl sonra, tüm süper kahramanlar sürgünde ve dünya tehlikedeyken insanlığın tek umudu dünyanın en kuvvetli kahramanlarını yeniden bir araya getirmektir. Tabii ki tüm bu yıkım ve ölümlerin kapısı evrenin sinsi şirketi AIM’e çıkıyor ve AIM şehrin güvenliğini sağlamak için robot ordusunu üretiyor.
Yılanın Başı: AIM
Büyük bir Avengers hayranı olan Kamala Khan (Ms. Marvel) ise A-Day’de yaşanan kazanın arkasında AIM’in olduğunu öğrenir ve tüm Avengers ekibini tekrar bir araya getirmek için yola koyulur. Crystal Dynamics ve Eidos Montréal hikaye konusunda oldukça başarılı bir iş ortaya koymuş. M.O.D.O.K.’un sinsi planları, AIM’in insanlar ve Inhuman’lar üzerindeki etkisi oldukça ince ve detaylı bir şekilde işlenmiş.
Karakterlerin hikayeye dahil oluşu ve evrendeki gelişim güzel bir tonla ve ağırdan alınarak aktarılıyor. Özellikle her karakterin kendine has tarzı ve hikaye kırıntıları etrafa daha detaylı göz atmanıza sebebiyet veriyor. Hikaye modunun sona ermesi ile AIM’in tamamen ortadan kalkmaması, yan hikayeler ile oyunu güçlü kılıyor ve evreni yaşatmaya devam ediyor.
Khan, oyun boyunca yaşadığı heyecanı oyuncuya da hissettirmeyi başaran bir karakter olmuş. Tanışmak için can attığı o süper kahramanlar ile beraber göreve çıkmak karakterimizin hayallerini gerçeğe dönüştürüyor ve bu heyecanı açıkçası ben de Khan ile hissetmedim değil. Kamala sürekli olarak Inhuman’lar üzerinden kendini sorgulamakta ve en büyük destekçisi ve eğitmeni tabii ki de Bruce Banner…
İtici Patlamaları Kullanmak Seni Havalı Yapmaz!
A-Day Prolog bölümüyle her karakteri az da olsa deneyimleme şansına eriştiğimizden dolayı oyunun geri kalanında kontroller açısından herhangi bir sorun yaşanmamakta. Her karakterin yakın, orta ve uzun olmak üzere toplamda üç farklı saldırı türü mevcut.
Thor’un Mjolnir’i, Kratos’un baltasının ucuz bir versiyonu gibi hissettiriyor ancak yumrukları sağlam ve bir İskandinav Tanrısının savaşta göstermesi gereken asilliği iliklerinize kadar hissettirebiliyor karakter. Iron Man, düşmanları uzaktan indirmek için itici patlamalarını kullanarak havada en iyi şekilde oynayabileceğiniz karakter. Yine de yerden yakın dövüşe katılabilirsiniz, ancak bu, havadayken yapabilecekleriniz sadece üçte biri kadar iyi hissettiriyor. Seçim sizin.
Peki ya Black Widow? Black Widow’da şaşırtıcı derecede oynaması iyi bir karakter. Hayal ettiğimden çok daha fazlası! Hareket seti oldukça çeşitli, tabancalarıyla uzaktan, yumruklarıyla da yakından mücadele etmesi oldukça akıcı ve titizlikle üzerinde çalışıldığını hissettiriyor adeta. Ve son olarak en az sevdiğim Hulk’a geldik. Çevik olamaması ve savaşta en az çeşitliliği sunması nedeniyle bana herhangi bir şey katmadı, katamadı.
Square Enix, Ms. Marvel’ın hikayede büyük bir rolü olacağını açıkladığında, gerçekten heyecanlandım. Birincisi, nihayet Kamala Khan’ı daha geniş bir izleyici kitlesine tanıtabilecek şansı elde etmiş olacaktık. İkincisi, bu yaklaşım Crystal Dynamics’in hikaye moduna önem vermek istediğini gösteriyor.
Diğer karakterler gibi Kamala da uzun menzilli ve kısa menzilli olmak üzere dövüş stilini farklı boyutlara taşıyabiliyor. Erişmesi zor kısımlara uzayan kolları sayesinde hızlıca erişebiliyor ve düşmanlarla savaşırken kolay bir şekilde gelen saldırılardan kaçınabiliyor. Yine de favori karakterimin istemsizce Iron Man olduğunu belirtmeden geçmek istemem. Eh adam her yere kolayca erişebiliyor, kaçabiliyor ve uzaktan temasa geçmeden önüne geleni ortadan kaldırabiliyor. Daha ne!?
Chimera’nın Bitmeyen Yakıtı…
Hikayeyi bir kenara bırakacak olursak Marvel’s Avengers, fazlasıyla Destiny’i andırıyor çünkü oyundaki diğer içeriklerin çoğu büyük ölçüde co-op odaklı. Chimera’daki savaş masasını farklı görevlere erişmek için kullanıyor ve ardından diğer oyuncuların katılmasını beklerken oynamak istediğiniz Avengers karakterinizi seçebiliyorsunuz.
İsterseniz, yapay zeka ile de oynayabilir ve eşleştirmeyi devre dışı bırakabilirsiniz. Her karakter, XP ile açabileceğiniz kıyafetlerle beğeninize göre özelleştirilebilir. Ayrıca kendi yetenek ağaçları sayesinde farklı hareketlerin kilidini açabilir ve oynanış tarzınızı kendi isteğinize göre şekillendirebilirsiniz.
Arkadaşlarınızla çok oyunculu görevlerden herhangi birine atlamadan önce her karakterin nasıl oynandığına dair bir fikir edinmek için bu odaları kullanabilir ve kendinizi geliştirebilirsiniz. Warzones ve Drop Zones görevleri ”iyi”, ancak mücadelenin verdiği karmaşada görevinizi bir anlığına da olsa unutmanız olası.
Bu arada tüm bu eleştirilerim sadece gelişim odaklı eşya toplama üzerine kurulu olan bölümleri kapsamakta. Yan hikayeler dahilinde gittiğimiz Warzones ve Drop Zones görevleri bir amaca hizmet etmekte ancak karakter gelişimi için gereken materyalleri zaten hemen hemen her alanda kasabiliyor ve elde edebiliyorsunuz. Aynı harita üzerinde sürekli farklı amaçlar için tekrar ve tekrar aynı düşmanlarla savaşmak zorunda kalmak…
Hani Biz Sonsuzduk?
Oyun, temel PS4’te 1080p’de 30 FPS’yi ve PS4 Pro’da dinamik 4K’da aynı çözünürlüğü hedefliyor. Pro ayrıca kare hızını 1080p’de açan bir performans moduna da sahip. Ben yapımı temel PS4 üzerinde oynadım. Oyun esnasında genellikle 30 FPS’ye bağlı kalabilirken, yoğun dövüş sahneleri sırasında kare hızının yoldan çıktığına sık sık şahit olmak üzdü.
Genel olarak incelemeyi toparlayacak olursak; Marvel’s Avengers bu yılın en sürpriz oyunlarından biri oldu benim için. Crystal Dynamics ve Eidos Montréal’in daha çok online kanadına odaklanacakları düşüncesindeydim ancak beni şaşırtmayı başardılar. Güçlü hikayesi, derin karakterleri, detaylı animasyonlar ve dünyası ile Marvel’s Avengers kesinlikle Avengers severlerin deneyimlemesi gereken bir oyun.
Online ve FPS kanadında ufak tefek pürüzleri bulunsa bile bunların en kısa sürede düzeltileceği kanaatindeyim. Peki ya siz Marvel’s Avengers hakkında ne düşünüyorsunuz? Oyunu satın almayı planlıyor musunuz? Düşüncelerinizi aşağıda yer alan yorumlar kısmından bizlerle paylaşmayı unutmayın lütfen.
İnceleme
Marvel's Avengers
Marvel's Avengers satın almaya değer mi?
ARTILAR
- Hikaye
- Oynanış
- Kişiselleştirme
EKSİLER
- Warzones ve Drop Zones Görevleri