Horizon Zero Dawn Remastered Tartışmalarına Guerrilla’dan Cevap Geldi

Jan-Bart van Beek, karşılaştırmaların yanıltıcı olduğunu düşünüyor...

Horizon Zero Dawn Remastered Tartışmalarına Geliştiricisinden Cevap Geldi

Duyurusundan bu yana tartışmaların odağında olan yenilenmiş Horizon Zero Dawn, grafiksel karşılaştırılmalar ile gündemi meşgul etmeye devam ediyordu. En nihayetinde de Horizon Zero Dawn Remastered tartışmalarına Guerrilla’dan bir açıklama geldi.


İlginizi Çekebilir: State of Play Eylül 2024 Yayınında Gösterilenler


Bir süredir söylenti halinde karşımıza çıkan Horizon Zero Dawn Remastered, son gerçekleştirilen State of Play sunumunda duyurulmuştu. Gölgelendirme, görsellik, kaplama ve karakter modellemeleri kalitesinin Horizon Forbidden West ile aynı seviyeye çekilmesinin yanı sıra, on saatten fazla bir uzunluğa sahip konuşmaların yeniden kayıt edilmesi ile diyaloglarda önemli ölçüde iyileştirmelerin yapılacağı ve tam DualSense desteğinin sağlanacağı da söylenmişti.

Görselliğinin etkileyiciliğinden bir şey kaybetmediği oyun için bir yenilenmiş sürümün üzerinde çalışılması zaten tartışma konusu iken, bir süre önce yapılan karşılaştırma ile vaat edilen görsel kalite de tartışma konusu olmuştu. Öyle ki mrpyo1 isimli kullanıcı tarafından yapılan karşılaştırmada, Aloy karakterinin oyunun PlayStation 4 ve PlayStation 5 versiyonları yan yana getirildi.

Paylaşıma yorum yapan kullanıcıların büyük bir çoğunluğu, PlayStation 5 versiyonunun PlayStation 4 versiyonuna göre daha kötü göründüğü düşüncesi altında bir araya geldi. Bu düşüncenin daha da yayılması üzerine, Hollanda menşeli stüdyonun yöneticisi ve aynı zamanda da sanat yönetmeni olan Jan-Bart van Beek tarafından sosyal medya üzerinden bir açıklama yapıldı.

Horizon Zero Dawn Remastered Tartışmalarına, Guerrilla Ne Cevap Verdi?

Aloy karakterinin modelinin Forbidden West oyunundan getirildiğini söyleyen van Beek, karakter aydınlatmasının üzerinde de Forbidden West ile eş seviyeye gelebilmesi için yeniden bir çalışma yapılmış. Saç gölgelendirmelerinde de iyileştirmelerin yapıldığı söyleniyor. Her iki konsol versiyonu arasında hafiften bir bulanıklığın olmasının gerekçesi olarak, PlayStation 4 versiyonunda hareket bulanıklığının kapatılması gösterilmiş.

Diğer yandan, karakterimizin görünümüyle ilgili şikayetler karşısında ise Jan-Bart van Beek tarafından Aloy’un yüzünün Trilaterals 4D teknolojisi ile yeniden tarandığı söylendi. Bu da yüz mekanizmasının büyük ölçüde gelişmesini sağlamış.

Her ne kadar oyuncuların bir kısmı için pek çok grafiksel detay büyük önem arz etse de, genel olarak PlayStation 4 versiyonu çoğu oyuncu için yeterli gibi görünüyor. Son olarak, halihazırda PlayStation 4 versiyonuna sahip olan oyuncuların 31 Ekim 2024 tarihinde satışa sunulacak olan Horizon Zero Dawn Remastered versiyonuna $10 karşılığında yükseltme yapabileceklerini hatırlatalım. Benzer bir fırsatın PC tarafında da sunulması bekleniyor.

Exit mobile version