PlayStation markasının en güvenilir stüdyoları arasında yer alan Guerrilla Games, birden fazla PlayStation platformu için piyasaya sürdüğü Killzone oyunlarıyla başarısını kanıtlamış olabilir ancak stüdyoyu daha yüksek bir seviyeye çıkartan ve popülerliğini arttıran oyun Horizon Zero Dawn’dı. Tüm detaylarıyla Horizon Forbidden West inceleme yazımızla karşınızdayız!
2017’de bizleri selamlayan aksiyon RPG oyunu Zero Dawn, bir birinci parti oyundan beklediğimiz her şeye sahipti. Çarpıcı grafikler, içten ve merak uyandıran bir hikaye ve her köşesinden fışkıran yaratıcılık… Peki ya Forbidden West bizlere neler sunuyor? İlk oyunun başarısını bir üst seviyeye taşıyabiliyor mu? PlayStation’a yakışır bir oyun ile mi karşı karşıyayız?
Horizon Forbidden West İnceleme
Horizon Forbidden West, Aloy’un macerasını kaldığı yerden devam ettiriyor. Bu sefer daha büyük ve daha cesur bir oyun ile karşı karşıya olduğumuzun altını basarak belirtmeden geçmek istemem. Yeni Horizon oyunu, epik oranlarda neden Uncharted, The Last of Us, Marvel’s Spider-Man ve God of War serileri ile aynı masada rahatça oturabileceğini bizlere Forbidden West ile gösteriyor.
Bunun en önemli nedeni Guerrilla Games’in oyun dünyasının en ilginç kadın karakterlerinden biri olan Aloy’u yaratması.
İlk oyunda dışlanan ve hor görülen karakterimiz finalde Meridian’ın kurtarıcısı olarak ününe ün katmıştı. Artık başarılı ve çok sevilen bir kahraman haline gelen bir ana karaktere sahibiz. Devam oyunu, hem hikayede hem de oyun mekaniklerinde bu hissiyatı oyuncuya çok iyi bir şekilde aktarıyor.
Aloy’u, Dünya’nın ekosistemini restore etmek ve sakinleri için başka bir yok olma seviyesindeki olayı önleme potansiyeline sahip Gaia yazılım protokolünün bir yedeğini ararken buluyoruz. Ancak işler pek planladığı gibi gitmiyor ve ”Yasak Batı”ya doğru gizemli bir yolculuğa çıkıyoruz. Forbidden West, işitsel ve görsel engelli oyunculara daha iyi bir deneyim sağlamak için çok sayıda değişiklik sunuyor.
Elbette her oyuncunun özel ihtiyaçlarına göre ayarlamak imkansız olsa da, Forbidden West’i çeşitli kullanım durumlarına geniş ölçüde uyarlanabilir buldum ve doğru seçenekleri etkinleştirdikten sonra oynaması çok eğlenceli bir hal alıyor. Erişilebilirlik menüsü, en alakalı geçişlere erişmenin hızlı bir yolunu sunuyor oyuncuya ancak çoğu seçeneği diğer menülerden de ulaşabiliyorsunuz.
Erişilebilirlik menüsüne özel bir kategori, zorluk için altı farklı seçenek sunuyor. Bu menü üzerinden, oyuncular oyuncu hasarı, düşman sağlığı ve kolay yağma gibi oyun öğelerini özelleştirebilirler. Her AAA oyununun içermesi gereken harika bir eklenti olduğu düşüncesindeyim.
Bu seçenekler oldukça kapsamlı olsa da, temel zorluğun iyileştirilebileceği alanlar da yok değil. Mesela Ratchet and Clank: Rift Apart ve Marvel’s Spider-Man’in her ikisi de özel bulmacaları çözemeden geçmemize olanak sunuyor ve bu seçeneğin Forbidden West’te mevcut olmadığını görmek beni biraz üzdü. Ratchet and Clank: Rift Apart gibi, Forbidden West de bağlama dayalı yavaşlama seçenekleri sunuyor.
Oyuncular, silah değiştirme hızı üzerinde dört kontrol düzeyine sahip. Buna ek oyun, Otomatik İyileştirme ve Otomatik Kalkan Kanat için otomatik geçişler de sunuyor. İlki, uygun öğelere sahip olduğunuz sürece otomatik sağlık yenilemesi sağlıyor ve ikincisi, aşırı yükseklikten düşerken Aloy’un otomatik olarak Kalkankanat’ını devreye sokuyor. Böylelikle olası hasar alımlarından kendinizi korumuş oluyorsunuz.
Son olarak görsel ayarlarda, tırmanma notu geçişleri, Aloy’un tırmanabileceği alanları Odak Moduna girmek için analog çubuğa tıklamak zorunda kalmadan sürekli olarak vurgulayabiliyor. Tüm bu uyarlamaların uyum içinde çalışmasıyla Forbidden West, keşfin gerçekten sorunsuz olmasını sağlıyor. Her zaman nereye gittiğimi ve oraya vardığımda ne yapmam gerektiğini biliyor oluyorum.
Bir yerden bir yere giderken hareket kontrolleri sürekli olarak kusursuz işliyor bu uyarlamalarla. Ama iş savaşa gelince elbette bu biraz sizin belirleyeceğiniz stratejiye kalmış durumda. Sonuçta oyunun her alanda elinizde tutmasını bekleyemezsiniz değil mi? Hikaye, yeni gizemlerin çözülmesine ve hatta karakterimizin geçmişinin daha da netleşmesine olanak tanıyacak nitelikte.
Keşif eğlencenin yarısı olduğundan, size herhangi bir spoiler vermeyeceğim ancak ilkindeki kadar kapsamlı ve karmaşık bir hikayeye sahip olduğumuzu da belirtmeden geçmek istemem. Bu arada bilmeyenler için, uygarlığın etkili bir şekilde ortadan kaldırılmasından uzun yıllar sonra insanlık, hayatta kalmak için avlanan ve yiyecek arayan kabilelerle yeniden şekillendi.
Eski dünya ile arasındaki tek fark, vahşi doğada yaşayan hayvanlar yerine artık hayvansal özelliklere sahip makinelerin de aramızda var oluşu. Bazıları ölümcül, bazıları devasa ve bazıları binek olarak eğitilebilir robotlardan oluşuyor. Aloy, robotlarla başa çıkabilen ve hatta onlarla arkadaş olabilen birkaç kişiden biri. Forbidden West bu temayı genişletiyor ve tüm bunların ne anlama geldiğine dair daha fazla ipucu sunuyor bizlere.
Oynadıkça ortaya çıkan harika bir hikaye var elimizde ancak oyunda olan tek şey elbette bu değil.
Forbidden West devasa bir açık dünyaya sahip ve bu nedenle zamanınızı harcayabileceğiniz ek içeriklere, yan görevlere ve evren hakkında daha fazla bilgiye erişebileceğiniz toplanabilirlere ev sahipliği yapıyor. Önceki Horizon ve DLC’si The Frozen Wilds dahil olmak üzere çoğu açık dünya oyununda olduğu gibi, yapılacak çok sayıda yan içerikler var.
Çoğu isteğe bağlı ancak ilk oyunda olduğu gibi benzer bir XP sistemi ve seviye ilerlemesi kullandığı düşünüldüğünde, beceri setinizin mümkün olduğunca zengin ve çeşitli olmasını sağlamak için elinizden gelenin en iyisini yapmak akıllıca olacaktır. Savaş, gizlilik ve genel yeteneklerinizi genişletmek için altı yeni kategori ile devam oyununda biraz daha gelişmiş bir beceri ağacı sizleri bekliyor.
Savaşçı, Tuzakçı, Avcı, Kurtulan, Casus ve Makinelerin Efendisi’nin her biri, kilidini açmak için sağlıklı bir dizi avantajla birlikte geliyor. Kazandığınız beceri puanlarını (genel olarak ana ve yan görevleri tamamlayarak) ilerledikçe bu kategorilere harcamakta özgürsünüz. Birden fazla beceri ağacının sunulması, kendi oyun tarzınıza uygun bir karakter oluşturmanıza da olanak tanıyor.
Ve oyun boyunca sunulan çok sayıda beceri puanı elde edeceğinizden, ince ayar yapmak için birçok fırsat elde etmiş olacaksınız. Aynı şey silahlar için de söylenebilir. Silahlar, tıpkı kıyafetler gibi seviye atlatılabilir. Buna ek olarak hasarı ve etkilerini yükseltmek için de bobinler takılabilir. Temel olarak bobinler, sadece daha büyük bir ölçekte hasarı arttıran ek güçlendirmelerden ibaret.
Havada süzülmek için kullanılabilen KalkanKanat veya duvarları yıkabilen veya Aloy’un daha yüksek tırmanma noktalarına sıçramasına yardımcı olan Çekme Halatı gibi bazı benzersiz yeni araçlar ve silahlar da var. Bu özel eşyalar hikayede ilerledikçe açılıyor ve daha önce erişilemeyen bulmacaları tamamlamak için de kullanabiliyorsunuz.
The Witcher ve son zamanlardaki birçok Assassin’s Creed oyunu gibi, Forbidden West içinde olay örgüsüyle pek ilgisi olmayan ama yine de tamamlaması eğlenceli olan ek görevlere ve mini oyunlara sahip. Örneğin oyun boyunca, bir meydan okuma isteyen Makine Çarpışması oyuncuları ile karşılaşacaksınız. Bu satranç ve masa üstü savaş oyunlarını birleştiren ilginç bir mini oyun.
Seyahatlerinizde Çarpışma taşlarını toplarsınız (keşfettiğiniz farklı makinelere göre) kredi ve diğer Çarpışma parçalarını kazanmak için onları bu oyunculara karşı savaşlarda kullanabilirsiniz. Av Sahaları, farklı makinelere karşı cesaretinizi test etmek yeni oyunumuzda geri dönüyor ve yakın mesafe dövüş becerilerinizi geliştirmek için Kapışma Çukurlarıyla da bu becerilerinizi yeni bir seviyeye çıkartabilirsiniz.
Özellikle Kapışma Çukurları yeni taktikleri öğrenmeniz için oldukça yararlı çünkü kendinizi sık sık Asiler ile yakın dövüşte bulacaksınız. Oyunun PlayStation 5 sürümünü oynadım, bu nedenle PS4 veya PS4 Pro’da nasıl çalıştığı hakkında yorum yapmam pek doğru olmaz. DualSense denetleyicisindeki uyarlanabilir tetikleyiciler oyunda mükemmel bir deneyim yaşatıyor oyuncuya. Nişan almalarda R2 tuşunun titremesi ve bunu daha fiziksel bir deneyim haline getirmesi PS5’in nimetleri arasında.
Buna ek olarak yükleme hızları da büyük ölçüde geliştirilmiş. Böylesine güçlü bir harita ve çok sayıda grafik ayrıntıyla, doku sorunları karşımıza çıkabilirdi ancak durum böyle değil. PS5’in SSD’sine sahip olmak, böyle bir oyunu çok daha erişilebilir ve akıcı hale getiriyor, orası kesin. Bir diğer büyük geliştirmeyi grafiklerde görüyoruz. PlayStation 5 sürümü, grafikler açısından oyun dünyasının daha yoğun ve doğal görünmesini sağlıyor. Aynı zamanda iki farklı oyun modu da tercihinize bırakılmış.
Çözünürlüğü tercih ederseniz, 4K görüntü kalitesinde oyunu deneyimlersiniz ancak saniyede 30 kare hızında çalışan bir performans ile karşı karşıya kalırsınız. Performans modu ise 1080 ekran çözünürlüğünde oyunu 60 FPS’de deneyimlemenize olanak sağlıyor. Çözünürlük düşüşünü tam olarak ayırt etmek zor ancak her yönden biraz daha az netlik olduğu net bir şekilde görülmekte.
Bununla birlikte, daha yumuşak bir deneyim elde etmek için Performans modunu seçmenizi öneririm. Bazı noktalarda rastlayacağınız bölüm sonu savaşlarına kesinlikle fayda sağlıyor Performans modu. Guerrilla Games ayrıca, ara sahnelerde kullanılan aydınlatma efektinin ana oyunda da etkinleştirildiğini ancak yalnızca PS5’te bu özelliğin olduğunu belirtiyor. İmkanınız varsa Forbidden West’i PS5 üzerinden deneyimlemenizi şiddetle öneririm.
Karakter modellerindeki animasyonlar dudak uçuklatıyor. İlk oyunda zamanına göre zaten iyiydi ama Forbidden West’te… Aloy rolünde sadece Ashly Burch değil, tüm oyuncu kadrosu oyunculuk da örnek teşkil ediyor. Seslendirmeler hemen hemen her NPC de özenle çalışılmış. Bu noktada geliştirici ekibi tebrik etmeyi borç bilirim.
Tabii ki, zaman zaman tüm açık dünya RPG’lerinde olduğu gibi Forbidden West’te de birkaç kendini tekrar eden görev ve yan görevler var. Ancak görülecek ve yapılacak o kadar çok şey var ki, mutlaka kendinizi kaptırmış halde bulacağınız anlar olacaktır. Her bakımdan Guerrilla Games yine yapacağını yapmış. Yılın oyunu adaylıklarında bir kez daha kesinlikle görünecek bir yapım ile karşımıza çıktı.
Kapsamlı erişilebilirlik ayarları ve ilgi çekici bir oyun döngüsü sayesinde Forbidden West ile geçirdiğim 50+ saate bayıldım. Derin savaş sistemi ve zengin anlatımlı ana hikaye ve yan görevler, Forbidden West’te saatlerce kalmanızı sağlayacak. Horizon Forbidden West, şüphesiz şimdiye kadar oynadığım en iyi görünen oyun. Peki siz Horizon Forbidden West inceleme yazımız hakkında ne düşünüyorsunuz?
Oyun hakkında görüşlerinizi ve deneyimlerinizi aşağıda yer alan yorumlar sekmesi üzerinden bizlerle paylaşmayı unutmayın sevgili Turuncu Levye takipçileri.
İnceleme
Horizon Forbidden West
Derin savaş sistemi ve zengin anlatımlı ana hikaye ve yan görevler, Forbidden West'te saatlerce kalmanızı sağlayacak. Horizon Forbidden West, şüphesiz şimdiye kadar oynadığım en iyi görünen oyun.
ARTILAR
- Derin ve Merak Uyandıran Hikaye
- Erişebilirlik Ayarları
- Oynanışın Çeşitliliği
- Grafikler ve Seslendirmeler Harika
- Kaliteli Yan Görevler
EKSİLER
- Çeşitli Animasyon Hataları
Horizon Forbidden West Fiyatı
En uygun fiyat için pek çok siteden bilgi alıyoruz..