Sunucu problemlerinin ardından FIFA oyuncuları taş-kağıt-makas oynayarak galibi belirlemeye başladılar. Yaklaşık bir hafta süren lag problemi, profesyonel maçları ve oyuncu ilerlemelerini fena halde etkilemişti. Buna çare arayan oyuncular, eski yollara başvurdular.
Geçtiğimiz hafta boyunca FIFA 20 sunucu problemi, oyuncuların başını bir hayli ağrıtmıştı. Oyuncular internet bağlantıları çok iyi olmasına karşın maçlarda lag problemi yaşıyorlar ve kimi zaman maçları tamamlayamıyorlardı. Yaşanan problemler özellikle profesyonel FIFA oyuncularını derinden etkilemişti. Hafta sonu kupası ya da turnuva maçları sunucu bağlantıları sebebiyle oynanamamış ya da ertelenmek durumunda kalmıştı.
İlginizi çekebilir: ÇEKİLİŞ! Logitech oyuncu ekipmanları dağıtıyoruz. Hemen katılın.
Buna rağmen Electronic Arts Sports’un FIFA içerisinde düzenlediği turnuvalar ertelenmemişti. Oyuncular, kendilerini belki Dünya Kupası maçlarına götürecek müsabakalara girmek durumunda kalmışlardı. Almanya’da yaşayan Türk kökenli profesyonel FIFA oyuncusu Hasan Eker ve rakibi ise bambaşka bir çözümle karşımıza çıktılar.
FIFA oyuncuları taş-kağıt-makas ile işi çözdü
Shaun “Brandsha” Galea ve Hasan “Hasoo19” Eker, bir hafta kadar öncede tarihi ile saati belirlenen maçı oynamak için zamanında yerlerini almışlardı. İkili maça başladıklarında, iki tarafın da internet bağlantısının çok iyi olmasına rağmen sunucunun maçın oynanmasına izin vermediğini gördüler. Lag problemi oyunculara herhangi bir kontrol şansı tanımıyordu.
Bunun üzerine aralarında anlaşan Brandsha ve Hasoo19, taş-kağıt-makas oynayarak galibi belirleme yoluna gittiler. Dört el üzerinden oynanan taş-kağıt-makas müsabakası, oldukça heyecanlı anlara sahne oldu. Dört el üzerinden dönen maçın galibi ise 3-1’lik skorla Hasoo19 oldu.
Türk kökenli oyuncu resmi Twitter hesabı üzerinden maçı oynadıklarını ve kazananın kendisi olduğunu duyurdu.
Stehe 3-1, da ich mich im Rock Paper Scissors erfolgreich durchsetzen konnte! pic.twitter.com/PvBcQ8EXqx
— Hasan Eker (@eker_haso) February 29, 2020
Rakibi Shaun “Brandsha” Galea ise yine Twitter hesabı üzerinden şunları söyledi: “İnanamıyorum! Birbirimizi EA Lisanlı Elemeler üzerinde bulamadık ve galibi belirlemek için taş-kağıt-makas oynamak zorunda kaldık. YOK ARTIK! Benden bu kadar”
I cannot believe it !! @EASPORTSFIFA @EAFIFADirect We literally had to play a rock paper scissors becauce we couldn’t find each other to invite in an EA LICENSED QUALIFIER . WTF !! 😭😭 I am done
— Shaun Galea (@brandsha56) February 29, 2020
Aslında problem sunucu problemleri yaşanması değildi: Böylesine milyonlarca kişinin oynadığı oyunda zaman zaman sunucuların sıkıntı çıkarması doğal karşılanıyordu. Sıkıntı ise EA Sports‘un kendi turnuvasında organizasyon problemleri yaşamasıydı. Sunucu problemlerinin yaşandığı herkes tarafından bilinirken, şirket maçları erteleme kararı almamış ve profesyonel oyuncular üst üste bağlantı problemleri ile karşı karşıya gelmişlerdi. EA tarafından belirlenen turnuva kurallarında, maçların her türlü kondisyonda oynanması gerektiği dile getiriliyordu.