İyi de MOBA ve DotA Nasıl Ortaya Çıktı?
Dota 2’ye geçmeden önce size DotA-Allstars’ın tarihinden bahsetmek istiyorum. MOBA (Multiplayer Online Battle Arena)denince akla ilk gelen oyun olan DotA aslında Starcraft‘daki Aeon of Strife haritasının Warcraft 3’te nam-ı diğer Eul tarafından üzerinde oynanarak tekrar tasarlanmış halidir. Daha sonraları Steve Feak ya da bilinen adı ile Guinsoo oyunu bilinen haline getirip güncellemiştir. Oyun bir anda milyonlara ulaşmıştır. Guinsoo bu haritayı tasarlarken bu kadar tutulacağını hayale bile edemediğini bir röportajda söylemiştir. Daha sonraları IceFrog Guinsoo’ya yardım etmeye başlamıştır.
6.01 versiyonlu DotA haritasından itibaren günümüze kadar haritanın başına kimliği hala bilinmeyen IceFrog geçmiştir. DotA’ya halen yeni kahramanlar ve eşyalar gelmeye devam etmektedir. DotA’nın bu başarısının ardından Demigod gibi ilk MOBA oyun örnekleri gelmeye başladı. Her be kadar bu oyunlar sönük kalsa da daha sonraları Steve “Guinsoo” Feak’in yardımları ile geliştirilen League of Legends ve DotA’ya kahramanlar ve eşyalar bakımından çok benzeyen Heroes of Newerth gibi oyunlar yayınlandı ve büyük başarılara ulaştı.
Sonunda! Bağımsız Bir DotA Oyunu Doğuyor: Dota 2
5 Ekim 2009’da IceFrog’un kendi resmi blog sayfası üzerinden Valve’da bir takımın başına geçtiğini duyurması ile Dota 2‘nin ilk sinyalleri verildi. Bu bilgiden yaklaşık bir yıl sonra bu projenin “DotA” yerine “Dota” olarak adlandırılmaya başladığı dedikoduları yayıldı. The International turnuvası ile beta sürecine giren Dota 2’nin “free to play” yani ücretsiz olacağı da 2012 yılında açıklandı. Son olarak 9 Temmuz 2013‘de beta sürecinden çıkan Dota 2 resmi olarak Steam üzerinden çıkışını yaptı
Dota 2 ilk bakışta DotA oyuncuları tarafından pek beğenilmemişti. Renkli yapısı ve paleti nedeni ile eleştirilen Dota 2’ye oyuncuların çoğu ilk adımını attığı anda bu fikirlerinden vazgeçtiler. Oyun DotA’nın oynanışını aynen bize sunuyordu. Aynı kahramanlar, aynı eşyalar… Dahası DotA’de host oyuncuya bağlanmaktan kaynaklanan lag sorunları Dota 2’de sunuculara bağlanıldığı için yaşanmıyordu. Oynanış olarak orijinaline bağlı kalan Dota 2 beta sürecinde 2.500.000 aktif kullanıcı ile 300.000‘e yakın anlık çevrim içi oyuncuya ulaştı.