Kendi dünyamız gibi, Crysis evreni de 2020’de geri dönülmez bir şekilde değişti. İlk Crysis’in 2020’yi çok uzak bir gelecek olarak temsil ettiğini düşünmek ne kadar iç karartıcı olsa da, serinin şimdiye kadar bir yeniden düzenlemeye tabi tutulmamış olması şaşırtıcı. Yeniden düzenlenmiş oyunlar, geliştirilmiş grafikler anlamına gelir, o halde, teknik hünerleriyle övülen üç CryEngine destekli oyundan daha iyi bir başlangıç nerede olabilir sevgili Turuncu Levye takipçileri? Crysis Remastered Trilogy inceleme.
İlginizi Çekebilir: Crysis Remastered İnceleme
Crytek, geçen yıl ilk oyunun remaster sürümünü yayınladı ve bu konuda karışık duygular içindeydik. Söz konusu Crysis Remastered inceleme yazımıza aşağıda yer alan bağlantı üzerinden ulaşabilirsiniz. Bir yıl sonra, Alman geliştirici, 4K ve saniyede 60 kare desteğiyle Crysis Remastered Trilogy olarak üç oyunu da çok oyunculu modları olmadan yeniden yayınlama kararı aldı ve o gün geldi! 15 Ekim 2021’de üç oyun tek bir pakette satışa sunuldu.
Öncelikle geçen sene deneyimlediğim ilk oyuna tekrar dönüp bakmak istedim. PS4’te bile ilk Crysis oyunu grafikleriyle günümüzdeki birçok oyuna taş çıkartacak cinsten bir işçilik ortaya koymakta. Işık, kurgusal Lingshan Adaları’ndaki palmiye yapraklarından olağanüstü bir şekilde süzülürken, berrak mavi su 14 yaşındaki bir oyun için göz alıcı derecede temiz hissettiriyor. Crysis’in temel olarak grafik başarılarıyla hatırlanmasının bir nedeni var. Hemen hemen her şeyin unutulabilirlik üzerine kurulu olması.
En Büyük Lanet
Oyuncu-karakter Nomad’ın zırhını güçlendirmesini veya şarj edilebilir enerji puanları karşılığında görünmez olmasını sağlayan nano giysi, 2007’de yeni bir fikir olarak betimlenebilirdi – ama şimdi sadece hantal ve eski hissettiriyor. Uzaktaki nesnelerin yer değiştirmesi de dahil olmak üzere bir dizi aksaklıklar güncellemelere rağmen yerli yerinde duruyor – ancak bu, oyun deneyiminizin baltalanacağı anlamına gelmesin. Detaycı biriyimdir…
İlk oyunun en büyük laneti, ilk birkaç saatini size çok daha iyi bir oyunu hatırlatarak geçirmesidir. Tropikal ortamdan görevleri ayıran sinematik siyah çubuklara kadar her şey, ilk Halo’nun anılarını canlandırmak için tasarlanmış gibi görünüyor. İlk Crysis, herhangi bir gelişmiş fikri olmayan bir teknoloji demosundan ibaret benim için. Bu yüzden Crysis 2 tamamen farklı bir olasılık gibi görünüyor: Her alanda daha fazla düşünülmüş gibi geliyor.
Parçalanan Bir New York Şehri
Sıkıyönetim altında parçalanan bir New York Şehri’ne selam verin. Gizlilik, yeni baş karakter Alcatraz’ın dürbünleriyle düşmanları etiketlemesine ve gizli öldürmeler gerçekleştirmesine izin vererek geliştirilmiş. Kızılötesi “nanovizyon” eklenmesi bazı gergin set parçalarının kurulmasına yardımcı olurken, ekipman çeşitliliği de ikinci oyunda oyuncuya yetecek seviyede. Genelde düşmanları sıcak temasa girerek alt etmek daha eğlenceli, ancak daha akıcı seviye tasarımı, gizliğin önemini de ön plana çıkarıyor.
Crytek, Crysis 2’yi yeniden düzenleme konusunda çok daha iyi bir iş çıkarmış gibi görünüyor; New York City, özellikle geceleri oldukça çarpıcı görünüyor, ancak yine de, yakından bakıldığında dokular biraz grenli olabilir. Ne yazık ki, zeminden düşmek ve T pozisyonunda sıkışıp kalmak, düşmanlara saldıramamak gibi bir takım hatalarla karşılaştım, ancak bunlar yama yayınlanmadan önce yaşanan hatalardı. Umarım gelen ilk gün güncellemesiyle bu sorunlar ortadan kaldırılmıştır.
Evrenin Son Nano Giysili Askeri
Üçüncü oyun, Crytek’in fikirleriyle eşleştiği zamanlara denk geliyor. Bu sefer bazı ilginç temaları keşfetmek için harika bir temele sahip olan dizinin dayanak noktası olan Prophet merkezimizde. O, dünyanın son nano giysili askeri ve müttefikler arasında şüphe uyandıran bir isim. İlk oyunun korkunç hikayesi göz önüne alındığında, üçüncü oyunun hikayesi yere ayaklarını daha sağlam basıyor. Crysis 3’ün görevleri önceki oyunlardan çok daha uzun ve bu durum oynanışa biraz daha nefes aldırıyor. Hikaye oyuncuya güzelce, yedirilerek veriliyor.
Prophet’in yeni bileşik yayı biraz fazla güçlü hissettiriyor – tek vuruşta bir öldürme ve gizli modda ateşlendiğinde hiç enerji tüketmemesi gücünü ortaya net bir şekilde koymakta. – Bu güç gizliliği oynamanın en çekici yolu haline getiriyor. Savaş alanları daha açık uçlu ve düşmanlar artık takviye çağırabiliyor. Gelişmişliği sonuna kadar hissediyorsunuz. Oyun serinin diğer üyelerine nazaran biraz daha kolay.
Crysis 4 Nerede?! Bana Crysis 4 Verin!
Özellikle tasarım ve oynanış ele alındığında yeni nesil oyuncuların fazlasıyla keyif alacağı bir oyun olarak tanımlanabilir Crysis 3. Seri ilerledikçe daha iyi bir noktaya geliyor ancak Crysis 3’e direkt atlamak, oynamanın en az ödüllendirici yolu olacaktır. En azından hikaye severler için… Prophet’in karakterinin zamanla nasıl geliştiğini ve Crytek’in oynanışa nasıl ince ayarlar yaptığını görmek, sıfırdan gişe rekorları kıran bir IP yaratmanın denemeleri ve zorluklarının ilginç bir örneği olabilir.
Bir pakette üç adet on saatlik oyun iyi bir değer gibi görünebilir, ancak gerçek şu ki Crysis serisi sadece üçüncü oyunda tam geliştirmelerini ortaya koyuyor. İlk iki oyun herkese hitap etmeyebilir. Serinin geleceği konusunda Crytek nasıl bir yol izleyecek henüz bilmiyoruz. Remaster sürümlerine harcanan bütçe keşke Crysis 4’e harcansaydı demeden kendimi alıkoyamıyorum. İlk üç oyun grafiksel açıdan hala iyi durumda. Mevcut sürümleri oynayan oyuncuların grafiksel açıdan şikayetçi olacaklarını sanmıyorum.
PS4’te yeniden düzenlenmiş grafikler seri ilerledikçe daha iyi hale geliyor, bu nedenle zaten serinin bir hayranı değilseniz veya Crysis’in nasıl başladığını merak etmiyorsanız ilk oyunu oynamak için gerçek bir neden yok. Peki siz Crysis Remastered Trilogy İnceleme yazımız hakkında ne düşünüyorsunuz? Oyunu deneyimleme şansına eriştiniz mi? Düşüncelerinizi ve deneyimlerinizi aşağıda yer alan yorumlar kısmından bizlerle paylaşmayı unutmayın.
Oyunu PC üzerinden deneyimleyecek olan takipçilerimizin aşağıda yer alan sistem gereksinimlerini dikkate almalarını öneririz.
Minimum
|
Önerilen
|
İşletim Sistemi
Windows 10 64 Bit |
İşletim Sistemi
Windows 10 64 Bit son güncelleme |
İşlemci
Intel(R) Core(TM) i5-3470 |
İşlemci
Intel(R) Core(TM) i5-8600 |
Bellek
8 GB |
Bellek
16 GB |
Depolama
92 GB |
Depolama
92 GB |
DirectX
DX11 |
DirectX
DX11 |
Ekran Kartı
NVIDIA GeForce GTX 1060 |
Ekran Kartı
NVIDIA GeForce GTX 1660 TI |
- Genel not ortalaması üç oyun baz alınarak verilmiştir. İyiden kötüye; Crysis 3 – Crysis 2 – Crysis
- Oyunlar online satış mağazaları üzerinden ayrı ayrı satın alınabilir.
İnceleme
Crysis Remastered Trilogy
Bir pakette üç adet on saatlik oyun iyi bir değer gibi görünebilir, ancak gerçek şu ki Crysis serisi sadece üçüncü oyunda tam geliştirmelerini ortaya koyuyor.
ARTILAR
- Crysis 2 ve 3 Harika Görünüyor!
- 3 Oyun İçin Fiyatlandırma İyi
- 2 ve 3 Oynanış Bazında Geliştirilmiş
EKSİLER
- Hatalar ve Yapay Zeka Sorunları
- Dokular Yer Yer Düşük Çözünürlüklü Olabilir
Crysis Remastered Trilogy Fiyatı
En uygun fiyat için pek çok siteden bilgi alıyoruz..