Çok Oyunculu The Last of Us İptal Edildi

Tek oyunculu oyunlara odaklanılacakmış...

Çok Oyunculu The Last of Us İptal Edildi

Güne beklenmedik bir haber ile başladık. Yıllardır üzerinde çalışılan ve The Last of Us Part 2 oyunundan ayrı olarak yayınlanması beklenen çok oyunculu The Last of Us iptal edildi. Peki iptal kararı neden alındı? Detaylar haberimizde.


İlginizi Çekebilir: The Last of Us Part 3 Geliştiriliyor Olabilir


Çok Oyunculu The Last of Us İptal Edildi: Naugty Dog, Tek Oyunculu Oyunlara Odaklanacak

Hatırlayacağınız üzere geçtiğimiz aylarda çok oyunculu The Last of Us iptal edildi yönünde iddialar ortaya çıkmıştı. Öyle ki The Tipster isimli X kullanıcısı, projenin iptal edildiği ve geliştirici ekibin de projenin en iyi kısımlarını The Last of Us Part 3 oyununa entegre etmenin yollarını arıyor yönünde bir paylaşımda bulunmuştu. İptal edilme gerekçesi olarak da beklenen çıkışı gerçekleştirememenin, stüdyonun imajına zarar vereceği endişesiydi. Ne var ki bu iddia, proje yönetmeni Vinit Agarwal tarafından yapılan paylaşım ile yalanlanmıştı. Şimdi ise Naughty Dog tarafından yapılan resmi duyuru ile çok oyunculu The Last of Us iptal edildi.

Stüdyonun resmi sayfası üzerinden yapılan duyuruda şu sözlere yer verildi;

“Birçoğunuzun The Last of Us Online adını verdiğimiz proje hakkında haber beklediğinin farkındayız. Bunu söylemenin kolay bir yolu yok: O oyunu geliştirmeyi durdurmak için inanılmaz zor bir karar verdik.

Bu haberin birçoğu, bilhassa büyük işler peşinde koştuğumuz çok oyunculu oyunumuzu gayretle takip eden özel The Last of Us Factions topluluğu için zor olduğunu biliyoruz. Sizlere sunmak için sabırsızlandığımız için biz de aynı şekilde stüdyoda yıkıldık. Bu karara nasıl vardığımızın geri planını sizinle paylaşmak istedik.

Çok oyunculu ekibi The Last of Us Part II üzerinde çalıştığımızdan bu yana geliştirme öncesi safhadaydı – eşsiz ve muazzam bir potansiyeli olduğunu hissettiğimiz bir deneyim yaratıyordu. Bu süre boyunca The Last of Us Online için konsepti öteledi, vizyonları kristalize hale geldi, oynanış daha fazla rafine ve tatmin edici olmaya başladı ve gittiğimiz yön üzerinde coşkuluyduk.

Tam üretim aşamasına geçerken, büyük amacımızın kapsamı netleşti. The Last of Us Online’ı yayınlamak ve desteklemek için stüdyomuzun tüm kaynaklarını önümüzdeki yıllarda çıkış sonrası içeriği desteklemek için kullanmanın, gelecekteki tek oyunculu oyunlarımızın geliştirmesini ciddi olarak etkileyecekti. Bu yüzden, önümüzde iki yol vardı: sadece canlı servis oyunları stüdyosu olacaktık veya Naoguty Dog mirasını tanımlayan tek oyunculu hikaye anlatımlı oyunlara odaklanmaya devam edecektik.

Bu projede payı olan herkesle son derece gurur duyuyoruz. Teknolojide bu oyundan öğrendiklerimiz ve yatırımlarımız projelerimizi geliştiriş şeklimize aktarılacak ve stüdyo olarak gittiğimiz yönde paha biçilemez olacak. Naughty Dog çatısı altında üzerinde çalıştığımız birden fazla iddialı yepyeni tek oyunculu oyunumuz var ve hazır olduğumuz sırada neyin olduğu hakkında daha fazla şey paylaşmak için sabırsızlanıyoruz.

O zamana kadar, yıllar içerisindeki desteği içiniz için topluluğumuza inanılmaz derecede minnettarız.”

Bildiğiniz gibi daha önceden sizinle paylaştığımız haberimizde de aktardığımız üzere, PlayStation Studios ailesinin bir parçası olan Bungie stüdyosu oyunu gözden geçirmiş ve canlı servis olarak başarılı olma konusunda sıkıntılar yaşayacağına kanaat getirmişti. Bunun sonrasında ise ekip küçülmeye gitmiş ve projeden çıkartılan geliştiriciler de stüdyonun üzerinde çalıştığı diğer projelere kaydırılmıştı.

Geçtiğimiz hafta içerisinde ise çok oyunculu The Last of Us oyunu üzerinde çalışan baş parasallaştırma tasarımcısının ve yirmi beş kadar geliştiricinin de Amerika menşeli stüdyodan ayrıldığı rapor edilmişti.

Exit mobile version