Ubisoft, Assassin’s Creed Shadows oynanışa genel bakış yazısı ile oyun hakkında bilgilendirme yapmaya devam ediyor. İşte bizi yeni oyunda bekleyecek olan oynanış mekanikleri hakkında daha fazla detay…
İlginizi Çekebilir: Ubisoft Teyit Etti: XDefiant Kapanıyor
Assassin’s Creed Shadows Oynanışa Genel Bakış ile Yeni Detaylar Ortaya Çıktı
Assassin’s Creed sayfası üzerinden yayınlanan Assassin’s Creed Shadows oynanışa genel bakış gönderisi, hem Naoe hem de Yasuke karakterlerinin oynanış stillerine ilişkin kilit değişiklikleri ön plana çıkartıyor. Her iki karakterin de benzer hafif ve ağır saldırılar yapabileceği söylenir iken, Posture Attacks adı verilen yeni bir mekanik de sunulacak. Ancak bu, hafif ve ağır saldırıların tam bir dolum ile yapılmış hali olacak iken Yasuke silah kılıfındayken dahi bu saldırıyı yapabilecek.
Her iki karakter de saldırılardan kaçabilecek olsalar da, bunu uygulama stilleri farklılık gösterecek. Mesela Naoe yerde yuvarlanarak icra edecek iken, Yasuke ise herhangi bir yöne adım atarak yapacak. Ne var ki Yasuke bunu ardışık bir şekilde yapması durumunda, cüssesi nedeniyle dengesini sağlamak belirli bir zamana ihtiyaç duymak durumunda kalacak. Buna rağmen, kıyafeti Naoe karakterininki ile karşılaştırıldığında daha fazla koruyucu olacak ve düşmanlar daha fazla iken bile savaşlarda daha uzun süre hayatta kalabilecek.
Yasuke ile ayrıca gelen saldırıları savuşturabileceğiz. Bunun sonucunda, hem düşmanlarımız sendeleyecek hem de karşı saldırılara açık bir hale gelecekler. Kendisi ayrıca saldırıları bloke edebilecek de. Diğer yandan Naoe ise saldırıları saptırabilecek. Her ne kadar bu, düşmanların yandan yapacakları saldırıları açık edecek olsa da diğer düşmanlara karşı savunmasız hale gelmesine yol açacak. Her iki karakter de saldırılardan mükemmel bir şekilde sıyrılarak düşmanların kısa süreliğine savunmasız hale gelmelerini sağlayabilecekleri de söyleniyor.
Senaryo boyunca farklı düşman tipleri ile karşılaşacağız. Bunlardan bir tanesi kanun kaçakları olacak. Her ne kadar eğitimleri olmasa da, nadir taktikler ile gafil avlayabilecekler. Bu türde ayrıca aşina olduğumuz çam yarmaları da olacak. Ronin türü, ustaları olmayan ama son derece eğitimli samuraylar olacak ve bizi gördükleri anda saldırıya geçecekler. Samurai Daiso türü, sadece askeri kalelerde bulunacak türden bir samuray ve oyundaki en güçlü düşmanlardan ama en fazla ödüllendireceklerden bir tanesi olarak karşımıza çıkacaklar. Son olarak Guardian’lar ise elit samuray grubu ve takviye kuvvet çağırıldığında ortaya çıkacak ve bizi de çok sıkı bir çatışma sekansı bekleyecek.
Düşmanlar ayrıca bizi bertaraf edebilmek için farklı taktiklere başvurabilecekler. Bunlar kısa ama yoğun ve peş peşe darbelerin indirildiklerinden herhangi bir şekilde bloke edilemeyecek veya savuşturulamayacak olanlara kadar uzanıyor. Aralarında bir dizi defansif eylemler de bulunuyor olacak.
Ubisoft ayrıca yetenekler ile ilgili birtakım bilgiler de sundu, ama daha detaylı olanlar ilerideki bir tarihte paylaşılacakmış. Ancak kısaca söylenene göre belirli düşmanları öldürdükçe ve seviye atladıkça, Mastery Point’ler kazanacakmışız. Bu puanlarla da Mastery ağacında hem aktif hem de pasif beceriler ve yetenekler açabilecekmişiz.
PC, PlayStation 5 ve Xbox Series için geliştirilmekte olan Assassin’s Creed Shadows, 14 Şubat 2025 tarihinde satışa sunulacak. İlk günden Steam kullanıcılarıyla da buluşturulacak.