Oyun yönetmeni Charles Benoit, Assassin’s Creed Shadows erteleme sebebi ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Bilhassa Japon mimarisindeki çatılar, serinin önceki oyunlarına göre daha fazla zorlayıcı olmuş. İşte detaylar…
İlginizi Çekebilir: Assassin’s Creed Shadows PC Sistem Gereksinimleri Belli Oldu
Dün itibarıyla hem hikaye ve Claws of Awaji adı altındaki hikaye genişlemesi fragmanı yayınlanan ve hem de PC sistem gereksinimleri detaylandırılan Assassin’s Creed Shadows, başlangıçta Kasım ayı içerisinde satışa sunulacaktı. Ne var ki, daha sonradan iki kez ertelendi. Bir üçüncüsü ile karşılaşmazsak, 20 Mart 2025 tarihinde PC, PlayStation 5 ve Xbox Series platformlarında oyuncular ile buluşacak.
Assassin’s Creed Shadows Erteleme Sebebi Neydi?
Oyun için heyecanlı bekleyiş sürer iken, oyun yönetmeni Charles Benoit de erteleme kararının arkasındaki gerekçeleri açıkladı. Benoit, Japon mimarisinde bulunan çatıların muazzam seviyede karmaşık olduğunu ve buna bağlı olarak da kodları geliştirmenin ve özel animasyonlar eklemenin gerekli olduğunu söylüyor. Bunun da oyundaki parkurun daha akıcı hale getirilebilmesi için kritik bir öneme sahip olduğunu sözlerine ekliyor.
Oyun yönetmeni Charles Benoit, Assassin’s Creed Odyssey ve Syndicate ile karşılaştırıldığında, Shadows oyununda kendisini en fazla zorlayan şeyin Japon mimarisindeki çatılar olduğundan bahsediyor. Karşılaşılan sorunların üstesinden geline bilmesi için de hem geçiş sistemleri hem de parkur animasyonları yeniden düzenlenmiş.
Parkur sisteminin yanı sıra, aşama kaydetme sisteminin daha ilgi çekici hale getirilmesinin ve oyunun genel dengesinin olması gerektiği gibi sağlanabilmesinin de erteleme kararında etkili olmuş. Ne var ki en büyük etken, oyuncuların yaptıkları geri bildirimler olmuş. Söz konusu iyileştirmeler kapsamında, çevresel detaylar ve parkur sisteminin akıcılığı büyük beğeni toplayacak gibi görünüyor.
Diğer yandan, dün itibarıyla oyun basını mensupları da Assassin’s Creed Shadows oyununu üç saat kadar bir süre oynama fırsatı buldular. Geri dönüşler ise Ubisoft tarafından büyük bir memnuniyet ile karşılandı. İddialı değişikliklerin başarılı olduğu söyleniyor. Japon tarihinin ve ülkeye özgü kültürel atmosferin olması gerektiği gibi yansıtıldığı söylenir iken, Naoe ve Yasuke karakterlerinin oynanış mekanikleri açısından farklılık göstermesi de artı puan olarak yazılmış.
Bir diğer artı puan ise atmosferi ve görselliği oldu. Kalelerden kasabalara, kırsal bölgelerine kadar her şeyin en ince detayına kadar büyük bir özenle tasarlandığı ve gölgelendirmeler ile ışıklandırmaların ve hava koşullarının gerçekçiliği de dikkat çekmiş.
Son olarak, bilhassa yeni keşif mekaniği olacak Animus Ego ile oyuncuların geçmişteki olayları daha derinlemesine deneyimlemeleri mümkün olup, serinin evrenine farklı bir boyut kazandıracağı da söyleniyor.