Geçtiğimiz günlerde yayınlanan son güncellemenin ardından The Last of Us Part 1 PC versiyonu için büyük boyutlu bir güncelleme daha yayınlandı. Bu defa, oyunun geneli için çok daha fazla hata çözümlemesi ve iyileştirmeler söz konusu. Bakalım bu güncelleme ile yaralar büyük ölçüde sarılabilecek mi? Geri bildirimlerini yorum kısmında paylaşabilirsiniz.
İlginizi Çekebilir: İkinci The Last of Us Sezonu Çekimleri Vancouver’da Başlayacak
The Last of Us Part 1 oyununun PC versiyonu, bildiğiniz gibi facia bir çıkış ile gündeme oturmuştu. Oyuncuları çileden çıkartan teknik sorunlar için harekete geçen Iron Galaxy ile Naughty Dog, belirli aralıklar ile 1.0.1.5, 1.0.1.6 ve 1.0.1.7 versiyonlu ufak çaplı güncellemeler yayınlanmıştı, ama boyutları dolayısı ile büyük etki yaratmamıştı elbette.
Son yayınlanın ardından, Cuma günü yani bugün daha büyük bir güncellemenin yayınlanacağının haberi verilmişti. İşte o zaman geldi ve 1.0.2.0 versiyonu, 14.2 GB boyutundaki büyük The Last of Us Part 1 güncellemesi yayınlandı.
Yeni The Last of Us Part 1 PC Güncellemesinden Detaylar
Buradan detaylı olarak göz atabileceğiniz güncelleme notlarının büyük birçoğunluğu hata çözümlemeleri ile dolu. Mesela 1.0.1.6 sonrasında, oyunu ilk kez başlatırken gölge yüklemeleri sırasında yaşanan çökme sorunu veya rastgele yaşanan çökme sorunu gideriliyor.
Bunların dışında, DualSense ve Xbox One kontrol kollarının cevap vermemesi, Alan Derinliği ayarının keskinliğinin Sunum Ölçeği ayarına bağlı olarak değiştiği, Ortamlar Dokusu Kalitesi ayarının VRAM kullanımını doğru görüntülememesi, bazı eserlerin ve silahların görünüm kaplamalarının düzgün şekilde sunulmaması, kamera yönünün Duraklatma menüsünden çıktıktan sonra imleç pozisyonuna eğrilmesi, Dış Mahalleler bölümündeki geometride yaşanan açıklık, Banliyö bölümündeki yüklenemeyen animasyonlar, Left Behind içeriğinde hikayeye bağlı elementlerin ara sahnede düşük kalitede görünmesi, erişilebilirlik, İngilizce, Macarca, Korece, Amerika’da konuşulan İspanyolca, Tayca, İsveççe yerelleştirme, AMD RX 5700 ve RX 6600 serisi ekran kartı işlemcilerindeki yanlış varsayılan grafik ayarları, Steam Deck versiyonunda PSO Caching’in % 50 seviyesinde donması, Sinematikler menüsündeyken DualSense kolunu bağlamanın oyuncuyu oynanış sekansına atması ve Epic Games Store versiyonunda gökyüzünün siyah görünmesi dahil pek çok sorun çözümleniyor.
Çözümlenen hatalara ek olarak, grafik ayarları kısmında VRAM kullanımının doğru görüntülenmesi, işlemci kullanımının azaltılması için kaplama eş akışının güncellenmesi, oynanış aşaması yükleme sürelerinin kısalması için aktif yüklemenin arttırılması, Left Behind içeriğinde Cadılar Bayramı mağazasının detay seviyesinin iyileştirilmesi, Steam Deck versiyonunda kullanıcı arayüzü ve silah ve sağlık HUD elementlerinin ayarlanması gibi durumlar söz konusu.