Sporun EEEE’si olur mu? 1920’de temeli bağımlılıkların kontrollü bir şekilde giderilmesi ve halkın bilinçlendirilmesi amacıyla atılan Yeşilay’ın son günlerde baya dile getirildiğinden eminim haberdarsınızdır. Yeşilay, e-Spor kültürünü resmi Twitter hesabı üzerinden eleştirmiş, gönül vermiş insanları kumara özendirmekle suçlamıştı.
Başarı tablosunu değerlendirdiğimiz zaman özellikle sosyal medyada fazlasıyla ”aktif” olmayı başaran Yeşilay’ın konu dışı alanlara dil uzatması gündeme bomba gibi düştü. Peki Yeşilay’ın bu açıklamaları kabul edilebilir bir gerçeği mi yansıtıyor? Gerçekten e-Spor akademik başarısızlıklara, kumara yönelmeye ve bağımlılığa mı sebep oluyor?
İlginizi Çekebilir: Çağımızın Vebası: Fanboyluk! Nereden Türedi Bunlar?
E-Spor ve Yeşilay
E-Sporun neredeyse olimpiyatlara kabul noktasına geldiği ve dünyanın pek çok ülkesinde federasyonlaşarak resmi bir hal almaya başladığı evrende yaşadığımızdan bihaber olan Yeşilay, video oyunları üzerinden ateş püsküren mecralar arasına adını teneke harflerle yazdırmayı başardı.
E-spor oyunculuğunun öncelikle obezite topluluklarından ve tüm gün bilgisayar başında oturan bireylerden oluşmadığını eminim birçok kişi biliyordur. Çok uzun saatler bilgisayar başında kalınması sonucu obezite ve kas iskelet sistem bozuklukları riskini artması sadece oyunculukla bağdaştırılamaz ve bu alana faturası kesilemez.
Dijital oyunların spor olarak isimlendirilmesi zararlarının göz ardı edilmesine neden oluyor. Oysa bu oyunlar teknoloji bağımlılığını tetikliyor, kumar bağımlılığına giden yolu kolaylaştırıyor. pic.twitter.com/97y8pqPj1N
— Yeşilay (@1920yesilay) September 8, 2020
Türkiye şartlarında ”Dijitali değil, yaşamayı hayatınızın merkezine alın!” çağrısında bulunan bir mecradan gerçek bağımlılık ile mücadele içerisinde olmasını beklemek ahmaklıktan öte bir düşünce doğurmaz. Türkiye genelinde alkol tüketme alışkanlığının eğitimle birlikte giderek arttığı bir ”gerçek”. En azından saygı değer Yeşilay’a göre…
Böylesine komik tabloları önümüze servis eden mücadele grubu, eminin yakında eğitim alanlarına da dil uzatabilecek cesareti ve kuvveti kendisinde bulabilecektir. Sürünen kurumların cahil yöneticileri pek alışık olmadığımız bir pencereyi açığa çıkarmıyor. İslam düşmanlığı adı altında video oyunlarına dil uzatan mecraların ve kurumların günümüzdeki hal ve durumları ortada.
Peki ya kumar? Oyuncular favori takımlarına gerçek parayla, oyun içi ögelerle bahis yapabilirler. Ancak, e-Sporlar geleneksel sporlarla tam olarak aynı çizgide bütünleştirilmemeli. Bazı ülkeler online casinolara ve bahislere izin verir, ancak e-Spor söz konusu olduğunda bu durum geçerli değildir. Sadece söz konusu turnuva içerisinde yer alan takım oyuncuları profesyonel olarak bu işten kazanç sağlamaktadır.
Uzun lafın kısası:
Aradığımız şeyler serisinde, aklımızın iyice kavrayamadığı bir şeyle karşılaştığımız yerde durmak, ondan sonra geleni incelemeyerek değmez bir işten kaçınmak gerektir. – Descartes
e-Spor Nedir?
e-Spor, organize video oyunu yarışmalarına verilen isimdir. Oyunlar, genellikle profesyonel oyuncular arasında profesyonel organizasyonlar ile düzenlendiğinde bu ismi alır. Elektronik sporlarda en çok rastlanan oyun türleri strateji oyunları, dövüş oyunları, birinci şahıs nişancı oyunları ve spor oyunlarıdır. League of Legends Dünya Şampiyonası, The International, Evolution Championship Series ve Intel Extreme Masters gibi turnuvalar canlı yayınlanır. e-Spor karşılaşmalarında yer alan oyunculara siberatlet denir.
Peki ya siz ”Sporun EEEE’si Olur Mu?” içeriğimiz hakkında ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi aşağıda yer alan yorumlar kısmından bizlerle paylaşmayı unutmayın lütfen.